Kétség sem férhet hozzá: az okostelefonok az új számítógépek. A Jackdaw Research piackutató cég és a Chetan Sharma Consulting konzultációs vállalat felmérései alapján (via New York Post) a fogyasztók egyre kisebb táborát tartja lázban az új okostelefon vásárlásának az ötlete, helyette inkább azt szeretnék, ha a meglévő mobiljaik szoftverfrissítéseken keresztül új funkciókat kapnának.
A trendnek két fő oka van: egyrészt a vásárlók jókora tábora szimplán meg van elégedve a jelenlegi telefonjával, másrészt pedig az új mobil vásárlása pénzbe kerül. Sokaknak szempont még, hogy ha nem kártyafüggetlen modellt vásárolnak, akkor tipikusan két év hűségidővel járó szerződést kell aláírniuk egy mobilszolgáltatónál.
A felmérések szerint csak néhány kivétel akad a szabály alól, például az Apple kiemelkedő hatékonysággal képes egy-két évenként a pénztárcájuk kinyitására bírni a fogyasztókat, de persze nem kerülte el a vállalat figyelmét a trend. A mobilszolgáltatók készülékcserés programokkal próbálják kezelni a problémát, ezek keretében a vásárlók évente vagy kétévente, jelentősebb pluszköltség kifizetése nélkül állhatnak át egy újabb készülékre.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!