A számítógépes játékosoknak valószínűleg már feltűnt, hogy az újonnan telepített játékok első néhány elindítása jóval tovább tarthat az utána következő elindításoknál. Nem arra gondolunk, hogy az első indításkor még nekiáll függőségeket telepíteni a Steam, hanem úgy általánosságban véve tovább tarthat az első néhány betöltés.
Ennek a jelenségnek sok esetben az az oka, hogy a legjobb teljesítmény elérése érdekében a játékok hozzászabják a használt shadereket a számítógépben lévő videokártyához, az ebből fakadó fordítási idő miatt növekszik a betöltési idő. Ezután a játékok általában mentik az adott PC-hez optimalizált shadereket, plusz az AMD és NVIDIA grafikus meghajtóprogramjai is gyorsítótárazzák azokat, hogy a játék következő elindításakor már csak be kelljen tölteni a fájlokat, ne legyen újból időigényes fordítási folyamat.
A Steam szerdán kiadott legújabb stabil verziója felgyorsíthatja az első néhány elindítást: az OpenGL és a Vulkan programozási felületeket használó játékok esetében a rendszer előre letöltheti az internetről a videokártyához már optimalizált shadereket, így nem lesz szükség a helyi gépen való lefordításukra. Amennyiben problémát okozna a funkció, akkor a Beállítások ablakban kikapcsolható.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!