A Facebookot rendszeresen nyüstölők minimum pár naponta garantáltan belebotlanak egy megosztós játékba. Ezeket tipikusan vállalkozások szokták indítani, ígéretük szerint akik megosztják a bejegyzéseiket, azok részt vesznek egy nyereményjátékban. Ez nagyon nem tetszik a Facebooknak, mint ahogy a „Lájkold ezt, ha..." kezdetű bejegyzéseket, és a közönség reakciógombokkal való szavaztatását sem nézik jó szemmel az illetékesek.
A Facebooknak az a problémája, hogy az oldalak tulajdonosai a fenti módszerekkel manipulálni próbálják a közösségi hálózat algoritmusait. A bejegyzésekre érkező megosztások, hozzászólások, és reakciók mennyisége beleszámít abba, hogy a bejegyzések kiknél és hol jelennek meg a hírfolyamban.
Minél népszerűbb egy bejegyzés, annál nagyobb esélye van arra, hogy minél több felhasználónál, ráadásul minél előkelőbb helyen jelenjen meg a hírfolyamban.
A trükközés három okból is bosszantó: egyrészt zavarja a felhasználók hírfolyamainak természetes rendeződését, másrészt rengeteg felhasználót bosszantják is az ilyen spames bejegyzések, harmadrészt pedig nem termelnek pénzt.
A fenti trükköket azért használják az oldalak, hogy kevesebbet kelljen facebookos reklámokra költeniük, amitől
Mark Zuckerberg szomorú lesz.
Senki sem szeretné, ha Mark szomorú lenne, így a Facebook a fenti három bejegyzéstípust a jövőben megpróbálja majd minél hatékonyabban detektálni és elrejteni a felhasználók hírfolyamaiban.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!