Néhány hónapja nagy meghökkenést keltett a Google bejelentése, hogy beépített reklámblokkolót kap a Chrome böngésző. Természetesen nem saját magával próbál próbál kiszúrni a vállalat, a reklámblokkolója az összes hirdetés eltüntetése helyett csak a zavaró reklámokra fog lecsapni, méghozzá a Coalition for Better Ads irányelvei alapján.
A hirdetői szövetség irányelveit 25 ezer amerikai és nyugat-európai internetező véleménye alapján alakították ki: a résztvevőknek több tucat példát mutattak az asztali számítógépeken és mobilokon megjelenő reklámtípusokra, ők pedig jól elmondták, hogy mely típusok bosszantják őket halálra. A Chrome reklámblokkolója ezekre próbál majd lesújtani, hogy jobbá tegye az internetezési élményt, ezzel remélhetően kivéve a szelet a minden reklámot eltüntető, klasszikus reklámblokkoló bővítmények vitorlájából.
Az internetezők többségének nem a reklámozás tényével van baja, hanem pusztán azzal, hogy egyes reklámok zavaróak és bosszantóak. Ha elég mérgesek lesznek, akkor blokkolják inkább az összeset, ez viszont csődbe viheti a hirdetésekből megélni próbáló webhelyeket, plusz a hirdetők és a hirdetéskiszolgálók is nagy károkat szenvednek.
A VentureBeat jóvoltából most kiderült, hogy a jelenlegi tervek szerint a Google 2018. február 15-én fogja élesíteni a Chrome beépített reklámblokkolóját. A webhelyek tulajdonosai a Google Ad Experience Report portálon már megtekinthetik, hogy megjelennek-e náluk a jövőben blokkolásra kerülő hirdetések, így változtathatnak azok formátumán, vagy szólhatnak miattuk a hirdetőpartnereknek.
A Google Chrome az ORIGO Szoftverbázisról is letölthető.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!