A Facebook hirdetői nagyon specifikusan testre szabhatják, hogy kit érjenek el a reklámjaik, például életkor, nem, érdeklődési területek, továbbá egyéb jellemzők alapján is megcélozható a reklámok közönsége. A legutóbbiból volt nemrég némi perpatvar, idén szeptemberben a Facebook automatizált rendszere ugyanis beválogatta a lehetséges szűkítési paraméterek közé a „zsidógyűlölők" címkét.
Ezért bocsánatot is kért a közösségi hálózat, azonban a ProPublica (via Mashable) által most kirobbantott legújabb hirdetési botrányban védekező álláspontot vett fel a Facebook.
A kiadvány arról számolt be, hogy számos egyesült államokbeli multicég – például a Verizon, az Amazon, a Target, a Goldman Sachs, és maga a Facebook is – életkor alapján diszkriminálja a lehetséges munkavállalókat a facebookos álláshirdetésekben, azaz
a megfelelően képzett, de nem megfelelő életkorú felhasználóknak nem jeleníti meg az álláshirdetéseket.
Egy konkrét példát is felhozott a kiadvány: a Verizon pénzügyi tervezésre és elemzésre keresett munkavállalókat, de csak a 25-36 éves korosztályból.
Az életkor alapján történő diszkrimináció konkrétan törvényellenes az Egyesült Államokban, még 1967-ben hoztak egy törvényt a betiltásáról.
A Facebook ettől függetlenül megvédte az életkor alapján való szűkítési lehetőséget: a cég szerint a funkció egyszerűsítheti a megfelelő munkavállalók megtalálását, csak felelősségteljesen kell használni; az említett törvény ellenére az életkor alapú diszkrimináció egy teljesen elfogadott ipari praktika.
Az eljárás nyilvános védelme szokatlan a vállalattól, hiszen a Facebook rendszeresen liberális álláspontokra helyezkedik a szociális kérdésekben.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!