Lassan már minden évben megrengeti legalább egy óriási botrány a játékipart, idén a loot boxok teljes árú PC-s és konzolos játékokba való beépítése miatt nyílt ki a gamerek pofonos ládája. A loot box egy olyan játékmechanika, amely keretében a játékok nem kiszámítható módon osztogatják a haladáshoz szükséges jutalmakat a gamereknek, hanem teljesen zsákbamacska módszerrel, véletlenszerűen dobálják a tárgyakat és erőforrásokat.
Önmagában ez nem feltétlenül tenne tönkre minden játékot, de a játékkiadók természetesen pénzért is árulják a loot boxokat. Ez már probléma, hiszen
a játékosok nem tudják, hogy mit kapnak a pénzükért cserébe.
Mostanra több országban is formális vizsgálat indult annak tisztázására, hogy a mikrotranzakció formájában árult loot box szerencsejátéknak minősül-e. Eközben egy magát szerencsejáték-függőnek valló fiatal játékkiadóknak írt nyílt levele is bejárta a sajtót, amely a mikrotranzakciók káros hatásaira próbálta meg felhívni a figyelmet. Hab a tortán, hogy egy játékfejlesztő is elmondta az őszinte véleményét az egész mikrotranzakciós bizniszről.
A napokban az Apple nagy csendben reagált a jelentős játékipari botrányra, és módosította az App Store fejlesztői szabályzatát. Az új szöveg szerint a fizetős loot boxokat, vagy ezzel egyenértékű mechanizmusokat használó alkalmazásoknak mostantól kötelezően fel kell tüntetniük a fizetés előtt, hogy a játékosoknak mennyi esélyük van megnyerni a különböző típusú tárgyakat.
A szabály nem teljesen új találmány, Kínában ugyanis idén május óta kötelező feltüntetni a nyerési esélyeket a játékokban, erre törvény kötelezi a fejlesztőket. Az Apple most valójában csak annyit tett, hogy a specifikusan a kínai fejlesztőknek szánt fejlesztői szerződéséből átemelte a megfelelő bekezdést a világ összes többi országában érvényes szerződéseibe.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!