A kozmetikumokat gyártó cégek folyamatosan próbálnak tenni arról, hogy a célközönségük minél elégedetlenebb legyen a külsejével, és így az állítólagos problémáik orvoslása érdekében vásárolják a termékeiket. A Johnson & Johnson tulajdonában lévő Neutrogena most talán túlment a határon: egy olyan Apple iPhone-hoz kapcsolható kütyüt mutatott be, amellyel a termékeinek vásárlására próbálja buzdítani a fogyasztókat.
A SkinScanner nevű eszközt az Apple iPhone tetejéhez kell rögzíteni, utána pedig megvizsgáltatható vele az arcbőr. Két szenzor van benne: egy 30× optikai nagyítással dolgozó kamera, továbbá egy a bőr nedvességtartamát mérő érzékelő. A bőr megvilágításáról 12 darab LED gondoskodik.
A szkennelés után a kütyü mobilappja pontozza a bőr nedvességtartalmát, a ráncok mennyiségét, a pórusméretet, majd ezek alapján számít még egy végső pontszámot is. Ezután jól megmondja, hogy az állítólagos problémák enyhítése érdekében a Neutrogena melyik kozmetikai termékeit érdemes választani, továbbá lehetőséget ad arra is, hogy a felhasználók összehasonlítsák a pontszámaikat a hasonló korú felhasználók tipikus pontszámaival.
A Neutrogena SkinScanner a nyáron válik elérhetővé az Egyesült Államokban, az európai piacokon való bevezetésének időpontja egyelőre nem világos. Az ára 50 dollár, azaz nettó 13 ezer forint lesz.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!