A vállalat világszerte elkötelezett a kutatás-fejlesztés iránt annak érdekében, hogy a felhasználókat a nekik tetsző mobilkészülékekkel lássa el. „Biztosak vagyunk abban, hogy az előttünk álló év – az intuitív és elérhető élményeket nyújtó okostelefonjainknak köszönhetően – továbbra is bizonyítani fogja ezt - mondta Shen Liang, a Huawei Fogyasztói Üzletágának magyarországi igazgatója.
A Huawei tapasztalata szerint egyre nagyobb a kereslet az okostelefonok iránt, mind a zászlóshajó, mind az alacsonyabb árkategóriájú modellek esetében.
Az IDC tavaly novemberben készített – a Huawei által támogatott – előrejelzése szerint 2016-ban minden eladott személyi számítógépre 5,6 darab eladott okostelefon jutott. A piackutató cég becslése szerint 2021-re a világ több mint hatvan százalékának lesz okostelefonja.
A vállalat globális, valamennyi üzletágát magába foglaló árbevétele az egy évvel korábbihoz képest tavaly több mint 15 százalékkal, 600 milliárd jüanra (92 milliárd dollár) nőtt, az okostelefon szállítása világszerte elérte a 153 millió darabot, amellyel a világon a harmadik helyen áll. Az okostelefon értékesítés növekedése a Huawei mint prémium márka globális elismertségét is erősítette. A gyártó a 49. helyezést érte el 2017-ben a BrandZ Top 100 Legértékesebb Vállalat listáján, a Forbes 2017-es legértékesebb vállalatokat összegző rangsorában 88. lett, és a 40. helyre került a Brand Finance 2017 Global 500-as, ugyancsak a legértékesebb vállalatokat felvonultató listáján. A Huawei 2017. évi, a KPMG által auditált, végleges pénzügyi eredményei várhatóan áprilisban jelennek majd meg.