Az elmúlt években a Mozilla többször is jelentős felháborodást váltott ki az ötlettel, hogy valahogy meg kellene próbálni monetizálni a Firefoxot. Nem kapzsiságból van folyamatosan napirenden a kérdés: a Mozilla Alapítvány és a leánycégeinek fenntartása óriási összegbe kerül, és abszolút nem egészséges, hogy ez a pénz szinte kizárólag a Firefox alapértelmezett keresőmotoros szerződésein keresztül folyik be.
Persze kellemetlen helyzetben van a Mozilla, hiszen olyan módon kellene megoldania a reklámok böngészőbe való beillesztését, hogy azok abszolút ne legyenek zavaróak, és tiszteletben tartsák a felhasználók magánszféráját. Az elmúlt években több szisztémát is teszteltek a fejlesztők, azonban ilyen vagy olyan okból, de semelyik sem vált be.
Csak annyit sikerült biztosra eldönteniük az illetékeseknek, hogy az új böngészőfül nyitásakor megjelenő oldal a legjobb hely a reklámok megjelenítésére.
A szervezet most bejelentette a legújabb variációt a hirdetések témájára: a böngészőbe már 2015 óta beépített Pocket kiterjesztésen keresztül ajánlana szponzorált cikkeket, méghozzá személyre szabottan. Aki nem szeretné látni az ajánlott cikkeket, az kikapcsolhatná a megjelenítésüket a böngészőlap oldalsó beállítómenüjében.
A megoldás érdekessége, hogy a könyvjelzőzésre kitalált Pocket webszolgáltatást még tavaly megvásárolta a Mozilla, így
az ajánlott cikkek személyre szabásához szükséges információk házon belül maradnának.
A szponzorált cikkek funkció már tesztelés alatt áll a Firefox bétájában, ám egyelőre csak egyesült államokbeli felhasználók kisebb táboránál élesítette a Mozilla.
A Mozilla Firefox az ORIGO Szoftverbázisról is letölthető.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!