Ugyan a számítógépeken mindig is a Microsoft szolgáltatta a játékok futtatásához szükséges szoftveres környezetet, ám a cég csak az Xbox létrehozásával kezdett el foglalkozni a játékpiacra való betöréssel. A PC-s játékosokkal az elmúlt évekig nem is törődött különösebben a cég, leszámítva talán a Windows Vista idejében elindított, gamerek százezereit traumatizált Games for Windows Live szolgáltatását.
Amennyiben hihetünk a Polygon forrásainak, akkor a belátható jövőben nagy lépést tehet a játékpiacon való erősítés felé a Microsoft. A Minecraftot fejlesztő Mojang 2014-es felvásárlása még a cég edutainment termékkínálatának bővítése miatt történt, azonban tavaly ősszel az Xbox-dívizió vezetője bekerült a Microsoft legfelsőbb vezetői körébe, azaz
Phil Spencer már közvetlenül Satya Nadella vezérigazgatónak jelent.
Ebből már sejthető volt, hogy a Microsoft minden eddiginél nagyobb figyelmet kíván szentelni a játékoknak, a Polygon informátorai szerint ennek az első konkrét lépése egy gigantikus felvásárlás lehet. A források szerint a cég komolyan fontolgatja az Electronic Arts bekebelezését, ami elsőre abszurdnak tűnik, de valójában nem eszement ötlet. Az EA-nek rengeteg komoly fejlesztőstúdiója és értékes szellemi tulajdona van, ezek nagyon jól jönnének a Microsoftnak az Xbox és a PC gaming kínálatának erősítéséhez.
A játékkiadó piaci értéke jelenleg olyan 35 milliárd dollár, a Microsoftnak pedig körülbelül 130 milliárd dollár elkölthető tartaléka van; anyagilag kivitelezhető volna az akvizíció.
A Polygon szerint a Microsoftnál felmerült még a Steam játékáruház és a PUBG Corp. fejlesztőcég felvásárlásának az ötlete is, de állítólag inkább az EA megszerzése mozgatja sokak fantáziáját. Mindez érthető annak fényében, hogy a jelenlegi konzolgeneráció kiadása óta a Sony folyamatosan veri konzol-exkluzív címek terén a Microsoftot.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!