Fantasztikus hírt kaptak a játékfejlesztők, ugyanis némi kerülőutas hackelésnek köszönhetően immáron macOS és iOS operációs rendszereken is használható a Vulkan grafikus programozási felület. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a játékmotorjaikban a Vulkant használják, akkor a játékaikat minimális munkával Windows, Linux, Android, macOS és iOS operációs rendszerekre is ki tudják már adni.
Sajnos az Apple továbbra is mereven elzárkózik a DirectX 12 nagy ellenfelének számító Vulkan támogatásától, helyette a saját Metal nevű API-ját kényszeríti rá a fejlesztőkre, ami viszont csak macOS és iOS rendszereken érhető el. Ez az üzletpolitika nem változott, a Vulkan támogatása most közvetett módon érkezett meg a vállalat eszközeire, az ingyenes és nyílt forráskódú MoltenVK keretrendszer képében.
A MoltenVK úgy működik, hogy beépül a grafikus vezérlő meghajtóprogramja és a játékmotor közé, majd valós időben Metal API-s utasításokká alakítja a játékmotorok Vulkan API-s utasításait.
Nem támogatja az összes utasítást, de az oroszlánrészükkel megbirkózik.
A Valve már teszteli egy ideje a MoltenVK-t, és rendkívül bizalomgerjesztőek az eddigi eredmények: a DOTA2-ben a normál OpenGL-es renderelőhöz képest a MoltenVK + Vulkan kombó egyes esetekben akár 50 százalékkal magasabb képkockasebességet is eredményezhet.
A MoltenVK több szempontból is kiváló hír a játékosok számára: az univerzálisan az összes számítógépes és mobilos platformon használható Vulkan API-nak hála a töredékére csökken a játékok Windowson kívüli platformokra való eljuttatásuk időigénye és költsége.
Az eddiginél sokkal több játék jelenhet majd meg macOS és Linux rendszerekre, ráadásul sokkal gyorsabban.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!