Régóta várt lépésre szánta el magát a Facebook, a cég fejlesztői konferenciáján Mark Zuckerberg bejelentette a közösségi hálózat saját randiszolgáltatásának elindítását. Az újdonság valamikor a nem túlságosan távoli jövőben válik majd elérhető, és átrendezheti a társkeresők nemzetközi piacát.
A társkeresési funkciót kézzel kell majd aktiválniuk az érdeklődőknek. A Facebook szándékosan nem fogja mutatni vagy javasolni a társkeresők számára a szintén társkereső ismerőseiket, ami ugyan érthető, de nem feltétlenül jó választás. Érzésünk szerint jobb lett volna a felhasználókra bízni, hogy fel kívánnak-e tűnni az ismerőseik radarján. Maguk a társkereső profilok nagyjából úgy néznek ki, mint amit a hasonló szolgáltatások is kínálnak, azaz némi alapinformációra és sok fotóra kell számítani.
Ami viszont erősen megkülönbözteti a Facebook társkeresőjét a többi szolgáltatástól, hogy a felhasználók képesek lesznek oldalakhoz és eseményekhez hozzápárosítani a társkeresős profiljaikat, így
könnyedén megjelenhetnek a hasonló érdeklődési körű személyek látókörében, és böngészhetik az adott csoportban lévő vagy eseményen résztvevő más társkeresők profiljait.
Ez nem csak a hasonló jellegű személyekkel való ismerkedésben lehet gigantikus segítség, de rögtön beszédtémát is adhat az érdekes és értelmes társalgások elindításához, nem kell semmitmondó, kínos és bosszantó sablonüzenetekkel kezdeni az ismerkedést. Emellett események esetén már az első személyes találkozó helyszíne és ideje is kézenfekvő.
Az egymás iránt érdeklődők a Facebook randiszolgáltatásának saját chatjében beszélhetnek, nem a megszokott messengeres fiókjaikon keresztül folyik majd az ismerkedés.
A Facebook természetesen már alapjáraton is különleges helyzetben lesz a randipiacon: világszerte 2,2 milliárd felhasználója van, ráadásul sok olyan információval rendelkezik róluk, amelyek hatékonnyá tehetik a potenciálisan érdekes társkereső személyek ajánlását. A felhasználható információk körébe nem csak a felhasználók érdeklődési körei tartoznak bele, de például még az ismerőseik száma is sokat elmond a személyiségükről, valószínű preferenciáikról.
További versenyelőny a Facebook számára, hogy a randiszolgáltatásokat már használók mellett olyanokat is képes lehet könnyen megszólítani és aktiválni, akik már hosszabb-rövidebb ideje ugyan gondolkodnak az online társkeresésen, de még sehova sem regisztráltak. A félelmeik mellett ez sokaknál annak is köszönhető, hogy túl sok randiszolgáltatás érhető el, paradox módon pont a bőség zavara miatt döntésképtelenek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!