A mobilfüggőség széles rétegeket érintő társadalmi probléma. Ettől függetlenül a sajtóban leginkább csak arról lehet olvasni, hogy specifikusan a gyerekek esetében mekkora kárt okozhat a túlzásba vitt telefonozás és közösségi hálózatozás, hogyan árthatnak ezek a mentális egészségüknek és a szociális fejlődésüknek.
Mindezek után kijózanító pofonként hat egy általános iskola második osztályos diák fogalmazása. Az egyesült államokbeli kisdiák tanítónője azt az utasítást adta a tanulóknak, hogy írjanak egy rövid fogalmazást az általuk legkevésbé kedvelt találmányról, és persze indokolják meg az ellenszenvüket. A tanárnő a facebookján osztotta meg a beadott fogalmazást.
Mondd el, hogy melyik találmányt nem szereted, és miért?
Ha el kellene mondanom, hogy melyik találmányt nem szeretem, akkor azt mondanám, hogy a telefont nem szeretem. Azért nem szeretem a telefont, mert a szüleim minden nap használják. A telefonozás néha egy nagyon rossz szokás. Gyűlölöm az anyukám telefonját, és azt kívánom, hogy bárcsak sosem lett volna neki. Ez az a találmány, amit nem szeretek.
Ami van ugyanilyen érdekes, hogy a Jen Adams Beason négy diákja is a telefont nevezte meg a leginkább utált találmányként a fogalmazásában. A Facebookon megosztott fogalmazást rövid idő alatt bő negyedmillióan osztották tovább, és persze hozzászólások is érkeztek bőven. Az egyiket a szintén tanítónőként dolgozó Abbey Fauntleroy írta: állítása szerint nemrég egy beszélgetés során kiderült, hogy osztályában ülő diákok mindegyike szerint
többet Facebookoznak a szüleik, mint amennyit a velük beszélgetnek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!