Folytatja az ügyfeleinek bicskanyitogató lehúzását az Apple. A cég elsősorban a pótalkatrészek visszatartásával már évek óta mindent megtesz annak érdekében, hogy az eszközeit csak a hivatalos márkaszervizekben lehessen javíttatni, most pedig újabb piszkos trükköt vetett be az új MacBook Pro és iMac Pro gépekben.
A cégtől kiszivárgott belső dokumentum szerint az új gépek számon tartják jó néhány hardverelem pontos azonosítószámát, és ha valaki kicseréli ezeket, akkor futtatnia kell az Apple nyilvánosan nem elérhető szervizelőszoftverét, hogy regisztrálja az új komponensek azonosítókódját. A szoftver használatához a szervizesnek ráadásul be kell jelentkeznie a cég Apple-fiókjával, így hiába szivárogtatja ki valaki az alkalmazást az interneten, egy nem felhatalmazott fél akkor sem tudja használni.
Ha a szerviz nem fér hozzá ehhez a szoftverhez, akkor hiába cseréli ki a meghibásodott alkatrészeket, a javított számítógép teljesen működésképtelenné válik, az operációs rendszert sem lesz hajlandó betölteni.
A MacBook Pro érintett alkatrészeit a kijelző, az alaplap, a billentyűzet, a trackpad, az akku és a hangszórók jelentik, míg az iMac Pro esetében az alaplap és a beépített háttértár cseréje után kell futtatni a szoftvert.
Számos okból is fogyasztóellenes lépésről van szó: a márkaszervizek drágán dolgoznak, ráadásul hosszú távon nem lesz garantált és biztosított a céljuknak egyébként még megfelelő termékek javíthatósága. Ennek a kettőnek külön-külön és együtt is az lehet a következménye, hogy a vásárlók
javíttatás helyett kénytelen lehetnek vásárolni egy új vadiúj számítógépet.
Az Apple minden bizonnyal reméli, hogy újból egy Mac-re esik majd a tisztelt vásárlók választása.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!