Alig aludtak ki a Notre-Dame lángjai, azonnal globális összefogás indult a várhatóan évekig tartó és csillagászati árú újraépítési munka segítésére, csak úgy özönlenek a pénzbeli és tárgyi felajánlások a vállalatoktól és magánszemélyektől. A projektet nem csak az anyagiak hátráltatják majd, akad egy másik probléma is: a mérnököknek és művészeknek referenciaként használható anyagokra lesz szükségük, hogy képesek legyenek a lehető legpontosabban újraalkotni a megsemmisült szerkezeteket.
Ehhez váratlan helyről kaphatnak óriási segítséget: a francia Ubisoft által fejlesztett, 2014-ben megjelent Assassin's Creed Unityben bejárható és megmászható helyszín a Notre-Dame. A videojátékok általában csak nagy vonalakban szokták csak lemásolni a valós helyszíneket, legfeljebb egyes részleteik esetében vigyáznak a pontosságra, azonban
jelen esetben nem ez történt.
Caroline Miousse, a Unity egyik felelős művésze a The Verge-nek adott interjújában elárulta, hogy két éven át dolgozott megszállottan a Notre-Dame minél precízebb lemodellezésén, még arra is ügyelt, hogy a téglák a megfelelő helyekre kerüljenek a falakban. Itt-ott persze kissé belenyúlt a dizájnba, plusz a játékosok mozgásának a segítése érdekében is történt néhány módosítás, de általánosságban véve rendkívül részletes és precíz munkát végzett, ami nagyban segítheti majd az újratervezést.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!