Régóta nem titok a Facebook demográfiai problémája, a közösségi oldal évek óta sikertelenül küzd, hogy meggyőzze a hosszú távú fennmaradása érdekében kritikus tizenéveseket a használatáról, részben ez áll az anyacég Meta elmúlt időszakban tapasztalt, őrült vagdalkozása mögött.
Most a Pew Research jóvoltából könnyen érthetővé vált, hogy mekkora a baj az egykoron aranytojást tojott tyúknál: 2014 májusának elején még az amerikai 13-17 évesek 71 százaléka használta a Facebookot, ám mostanra 32 százalékra esett az arányuk.
A korosztály közel háromnegyede helyett már csupán az egyharmada facebookozik, ami mellbevágó mértékű csökkenés.
A szintén a Meta tulajdonában lévő Instagram még aránylag jól teljesít, az említett nyolc évben plusz tíz százalékkal 62 százalékra emelkedett a használata, viszont a 2014-ben még nem is létezett TikTok máris megelőzte a 67%-os használatával. A legtöbb amerikai tini által használt szolgáltatás 95 százalék aránnyal a YouTube.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!