Kezd szürreálissá és követhetetlenné válni a Facebook és az Instagram felhasználók figyelméért folyó kapálózása. Az előbbi nemrég bejelentette, hogy a közeljövőtől kettő hírfolyamot fog használni, az egyikbe a nem követett források ajánlott tartalmai kerülnek, míg a másikban az ismerősök, az oldalak, a közösségek bejegyzései jelennek meg.
Ez jól hangzik, hiszen az utóbbi hírfolyamot böngészve elvileg nem lesznek kéretlen cikkekkel felvizezve a megjelenő bejegyzések, helyette a felhasználók az ismerőseik, továbbá a szándékosan követett kiadványok és közösségek tartalmait láthatják, azaz a régi Facebook által nyújtott élményre volt kilátás.
Pár nappal a pozitívnak tűnő fejlemény bejelentését követően viszont Mark Zuckerberg már arról beszélt, hogy 2023 végéig megduplázódik a felhasználók elé kerülő, nem követett forrásokból ajánlott tartalmak mennyisége a Facebookon. Ez arra enged következtetni, hogy kettes számú hírfolyamból mégsem tűnnek el a kéretlen a bejegyzések, csak elérhetőek lesznek egy dedikált hírfolyamban is.
Mindeközben az Instagram sincs a helyzet magaslatán, nemrég rövid ideig tesztelte a TikTokról mintázott, a képfolyam bejegyzéseit teljes képernyőn megjelenítő felületét. Nem tartott sokáig a radikális dizájnváltás próbálgatása, a sokak által előre borítékoltnak megfelelően az önkényesen kísérleti nyulaknak kinézett felhasználók ugyanis nem szerették az új felületet, csökkentette az Instagram használatával töltött idejüket, így a vállalat jegelte a bevezetését.
A folyamatban lévő tragikomédia legújabb epizódja, hogy ez az óriási bukás nem szegte az Instagram vezetőségének kedvét, csak azért is teljes képernyős, a tiktokéra hasonlító felhasználói élményt kívánnak ráerőltetni a felhasználókra. A legújabb elképzelés, hogy a képfolyam a megszokott módon görgethető marad, de az 5:4-esek helyett elkezdi 9:16 képarányú, szupermagas fotókkal feltölteni a szolgáltatás, mert azok jól kitöltik a mobilok kijelzőit.
A szupermagas képek tesztelése egy-két héten belül veheti kezdetét.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!