Különösen elégedett lehet az idei második negyedéves mobileladásaival az Apple, az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képes világszinten képes volt tartani a 17% piaci részesedését, továbbra is nagyon közel van az eladások 21 százalékával piacvezető Samsunghoz.
Most a CyberMedia Research jóvoltából adalékinformáció érkezett az ügyhöz, a piacelemző cég szerint a második negyedévben és éves összehasonlításban az Apple 70 százalékkal növelte Indiában a mobileladásait. Az ország Kína után és az Egyesült Államok előtt a világ második legnagyobb mobilpiaca, bár a fejlődő jellege miatt az eladott készülékek 95 százaléka androidos.
Az indiai vásárlók ráadásul javarészt újabb és drága készülékeket vásároltak a második negyedévben, az eladott modellek 45 százaléka a legújabb iPhone 14 szériához tartozott, 52 százaléka pedig iPhone 13 volt. Az értékesítések maradék három százaléka az iPhone 12 és az iPhone 11 között oszlott meg, ilyen sorrendben 1% és 2% arányban.
A drága készülékek vásárlása nem meglepő, akinek telik Indiában bármilyen iPhone-ra, annak tipikusan van pénze egy drágább modell választására. Kontextusként Indiában egy 128 GB-os iPhone 14 Pro az éves átlagfizetés 23,4 százalékába kerül, Magyarországon 14,8% az arány.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!