Fizetésre kényszeríti a felhasználókat a Facebook

meta facebook közösségi média social media hálózat
A kép csak illusztráció
Vágólapra másolva!
A mobilappban és a böngészőben is előjöhet a rendkívül bosszantó hiba.
Vágólapra másolva!

Drámai változtatást élesített a napokban az Európai Gazdasági Térséghez tartozó országokban a Meta, a felhasználóknak innentől kezdve el kell dönteniük, hogy a megszokott módon és feltételek mellett ingyen használják a Facebookot, vagy havi olyan 10 euróért cserébe átváltanak a reklámmentes, magánszférát tisztelő verziójára.

Nem mindig érti meg a Facebook, hogy a felhasználók maradnának az ingyenes kiadásánál Forrás: Timothy Hales Bennett / Unsplash

Egyelőre becslések sincsenek arról, hogy az európai facebookozók mekkora százaléka váltott át a havidíjas verzióra, de erős a sanda gyanú, hogy a döntő többség maradt az ingyenes kiadásnál, már csak az előfizetéses csomag borsos ára miatt is.

A választóképernyő aktiválása sajnos nem sikerült zökkenőmentesre, napok óta gyűlnek a panaszok a Redditen, hogy egyes felhasználóknál nem fogadja el a Facebook az ingyenes verziónál való maradást. Állításaik szerint a képernyőn a megfelelő gombra kattintva vagy koppintva a Facebook újból a választóképernyőt jeleníti meg, azaz egyszerűen nem menti el a döntésüket.

Ha ez megtörténik, akkor két lehetőségük van: vagy nem használják a Facebookot, vagy előfizetnek a havidíjas verziójára.

A Facebook ingyenes és fizetős verziói között elméletileg bármikor szabadon váltani lehet, így jobb ötlet híján többen is előfizettek a havidíjas kiadásra, aztán pedig megpróbálták lemondani azt, visszaváltani az ingyenes verzióra. A taktika egyelőre nem vált be, a Facebook ilyen körülmények között sem tudta elmenteni, hogy ők bizony az ingyenes változatot használnák.

Hírünk írásáig a Meta nem reagált a beszámolókra, de jó eséllyel rohamtempóban javításra kerül majd a jobb esetben bosszantó, rosszabb esetben pedig több ezer forint ablakon való kidobásával járó hiba.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!