Elméleti síkon örömünnepnek ígérkezett a számítógépes játékosok számára a kedd délután, hiszen egy évtizednyi várakozást követően elérhetővé vált a The Last of Us első része a kedvenc platformjukra. Mindenki bízott a legjobbakban, a PlayStation-exkluzívok számítógépes átiratai eddig korrektek voltak, így hideg zuhanyként érte az izgatott játékosokat a PS5-re már tavaly kiadott remake műszaki állapota.
A problémák már a játék indításakor kezdődnek, a The Last of Us Part I buzgón fordítani kezdi a shadereket, a beszámolók alapján ez a folyamat számítógéptől függően legalább fél órán át tart, de egyesek 3+ órás várakozásokra panaszkodnak.
Az árnyékolók első indításkor történő fordítása nem szokatlan, azt a célt szolgálja, hogy ne a játék futtatása közben kelljen lefutnia a folyamatnak, csúnya extra szaggatást okozva. Viszont 5-10 percnél tovább nem érdemes ezzel bosszantani a gamereket, főleg mivel a videókártyák meghajtóinak frissítése után a fejlesztők szeretik újból lefuttatni a teljes fordítást.
Az általános teljesítménnyel szintén óriási problémák vannak, a shaderek fordításának lassú lefutását követően még nagyon erős konfigurációkon is váratlanul gyengén megy a játék, az indokolatlanul alacsony átlagos képkockasebesség mellett gyakoriak a szaggatások. Mindezek tetejébe néhány panaszos visszatérő összeomlásokat tapasztal.
A The Last of Us Part I számítógépes kiadásáért az Iron Galaxy stúdió felelt, nem házon belül készült a Naughty Dognál, azonban a közvélemény előtt az utóbbi lesz kénytelen elvinni a balhét. A vállalat tájékoztatása szerint már dolgozik az eddig jelentett problémák kivizsgálásán, reményei szerint jövőbeli javításokkal sikerül az elvárt minőségűre csiszolni.
A kiadása óta eltelt fél napban a játék steames értékeléseinek 68 százaléka volt negatív.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!