Egyesül a Blizzard és az Activision

Vágólapra másolva!
A világ legnagyobb számítógépes játékokat gyártó cége jöhet léter azzal, hogy egybeolvad a francia kézben lévő Blizzard  és az amerikai Activision.
Vágólapra másolva!

A francai Vivendi médiacsoporthoz tartozó Blizzard olyan sikeres fantasy- és online szerepjátékokat tudhat magáénak, mint a Diablo, a Starcraft, a Warcraft-sorozat és a belőle készült online társas szerepjáték (MMORPG), a World of Warcraft, amelynek világszerte 9 millió játékosa van. Az Activision számos filmes licencet birtokol, többek között a Pókemberből is ők készítettek videojátékot, illetve rendkívól sikeres címüknek számít a Call of Duty háborús akciósorozat és a Tony Hawk nevével fémjelzett gördeszkás játékok. A fúzió révén két különböző piaci szegmens is egy tető alá kerül, mivel a Blizzard PC-s játékokat gyárt, míg az Activision kiadványai konzolon is megjelennek.

A Vivendinek 9,85 milliárd dollárba kerül az ügylet, amelyből majdnem 19 milliárd dollár értékű új vállalat jön létre: az Activision Blizzard. Az új cég a becslések szerint 3,8 milliárd dolláros éves forgalommal bír majd. Az ügyletbe bevitt Vivendi-részleget 8,12 milliárd dollárral számítják be a vételár "természetbeni" részeként, és a Vivendi további 1,73 milliárd dollárt fizet készpénzben. Formailag a Vivendi veszi meg az Activisiont, és abba olvasztja bele saját videojáték-részlegét, majd az így létrejövő új cégben, az Activision Blizzardban végül 68 százalékos részesedése lesz.

Tarol a játékipar

A vasárnap bejelentett fúzió jól jelzi a szórakoztatóiparban végbemenő változásokat: miközben a játékipar hatalmas léptekkel halad előre, a filmipar csak szerény mértékben bővül, a zenei ágazat pedig hanyatlóban van. A PricewaterhouseCoopers adatai szerint az elektronikus játékpiacon a forgalom az idén 19 százalékkal 38 milliárd dollárra nő, a filmipar bevétele várhatóan 4 százalékkal emelkedik 84 milliárdra, eközben a zenei ipar forgalma 1,3 százalékkal visszaesik 36 milliárdra.

Idén az első háromnegyed évben a Vivendi Universal Games videojáték-részlege 49,8 százalékkal növelte a bevételét a tavalyi év első kilenc hónapjához képest, amely így elérte a 716 millió eurót, a cég üzemi eredménye pedig 86 százalékkal, 160 millió euróra ugrott.