1,7 kilométeres magasságba képes felemelkedni Glenn Martin, új-zélandi mérnök hátra szerelhető repülőszerkezete. A teszt során a jetpacket távirányítással vezérelték, utasa csupán egy tesztbábu volt. Az ezerhétszáz méteres magasság elérése után az eszköz lassan visszaereszkedett ezer méterre, majd tesztnek vetették alá a készülék életmentő rendszerét is, így a repülő ejtőernyővel ért földet.
A jetpackkel ötven kilométert lehet megtenni egy tankolással, és körülbelül száz kilométer per óra sebességgel tud haladni. A hátihelikopternek kétliteres V4-es motorja hagyományos benzint eszik, bármelyik kútnál meg lehet tankolni.
Az eszköz előnye, hogy olyan helyeket is meg lehet vele közelíteni, ahová még helikopterrel sem lehet leszállni. Ráadásul jóval kevesebb helyet igényel, mint a jelenleg létező légijárművek. Feltalálója szerint mentési munkálatok során fogják különösen jó hasznát venni a jetpacknek.
Martin harminc éve dolgozik repülőeszközén. Kezdetben csupán garázsprojekt volt a fejlesztés, ám mióta kockázati tőkebefektetők fantáziát láttak az ötletében, arra törekszik, hogy tömeggyártásba kerüljön a repülő. A jelenlegi becslések szerint 49 ezer dollárba kerülhet majd a jetpackek darabja.