A Google AdSense hirdetések eddig csak az őket megjelenítő oldal tartalmához illeszkedő reklámokat jelenítettek meg, mostantól azonban már a felhasználó érdeklődési köréhez is igazítják tartalmukat. A hirdetési rendszer a korábban megtekintett YouTube-videók és az AdSense-t hordozó oldalak statisztikái alapján igyekszik következtetni arra, mi érdekli a felhasználót.
Ha például netezés közben egy horvátországi utazással kapcsolatos oldalon járt a felhasználó, akkor ott a horvátországi utazásokat népszerűsítő hirdetések jelentek meg az AdSense-ben. Az új technológia viszont azt is lehetővé teszi, hogy ha a felhasználó korábban mondjuk a vitorlázásra keresett rá a Google-lal, akkor a rendszer ezeket a vitorlás kikötővel rendelkező adriai szálláshelyek hirdetéseit dobja ki az oldalon, és így tovább.
Az AdSense-ben hirdetők számára a szolgáltatás lehetővé teszi, hogy más oldalakon is elérjék az internetezőket, mint ahol a reklámjaik futnak, ha azokat előzőleg a felhasználó meglátogatta. A Google elképzelései szerint a netezők az érdeklődési körükhöz közelebb álló hirdetéseket kapnak, amit maguk is pontosíthatnak az Ad Preferences Manager nevű eszközzel. Akit zavar, hogy az AdSense a böngészőn keresztül monitorozza a webezési szokásait, az ki kis kapcsolhatja a szolgáltatást az Opt Out gomb segítségével.
A Google videója az új technológia működéséről
A rendszer a böngésző által tárolt sütik segítségével azonosítja a felhasználókat, amit az Ad Preferences Manager meg is mutat. A szolgáltatás letiltását szintén egy ilyen cookie tartja nyilván, vagy - annak érdekében, hogy az a sütik törlése után is megmaradjon - egy, a böngészőbe épülő plugin, amely azonban egyelőre csak Firefoxhoz és Internet Explorerhez készült el. A megoldás hátránya, hogy ha a sütik engedélyezve vannak a böngészőben, akkor Opt Out híján minden esetben automatikusan beindul, és ha valaki nem szeretné a preferenciáin alapuló hirdetéseket megkapni, akkor minden egyes számítógépen és böngészőben ki kell jelentkeznie a szolgáltatásból.
Az új célzási lehetőség a tesztelés után várhatóan a magyarországi AdWords-hirdetők eszköztárába is bekerülhet majd. Hasonló technológiát a Wired szerint már a Yahoo és az America Online is alkalmaz, amelyek azonban jóval kevesebb beállítási lehetőséget adnak a felhasználónak.