A Ford megkeresett száz internetes naplóírót a Facebook és a Twitter közösségi portálon, és felajánlotta nekik, hogy fél évre rendelkezésükre bocsátja az amerikai piacon új kisautó egy-egy példányát - írta a USA Today című napilap. A bloggereknek ezért cserébe havonta egyszer fel kell tölteniük élményeikről egy videót a YouTube videomegosztó oldalra. Ezenkívül arra bátorítják őket, hogy benyomásaikat szabadon osszák meg másokkal blogjaikban.
Scott Monty, a Ford új, a közösségi médiával foglalkozó osztályának vezetője szerint kulturális váltásról van szó. Mint mondja, alkalmazkodni kell a szünet nélküli kommunikációs formákhoz. A felmérések szerint a közösségi portálokon megjelenő tartalomnak alapvető hatása van arra, hogy az amerikaiak, főleg a 35 év alatti nemzedék tagjai hol és hogyan töltik szabadidejüket, mit vásárolnak és mi a véleményük az egyes márkákról.
Az eredetileg társasági üzengetésre, kép- és videócserére létrehozott oldalak egyre inkább üzleti eszközök az amerikai vállalatok világában. A Forrester Research intézet több mint 1200 cégvezetőre kiterjedő tavalyi kutatása szerint a vállalatok 95 százaléka igyekszik kihasználni a közösségi felületeket. Egy idén tavasszal készült felmérés szerint a vállalatok 53 százaléka tervezi növelni ez irányú kiadásait.
A legnagyobb és legagresszívabb reklámkampányokat folytató cégek, amelyeknek a legtöbb pénzük van e célra, teljesen átszervezik reklámstratégiájukat a digitális éra szabályai szerint. A Ford, a Levi Strauss vagy a Chevron például on-line közösségeket szerveznek, amelyeken keresztül elérik a fogyasztókat. A 150 éves Levi Strauss júliusban indította el közösségi kampányát a Facebookon és a Twitteren.
A vállalatok arra reagálnak fürge reklámstratégia-váltással, hogy az Egyesült Államokban még mindig rohamos ütemben gyarapszik a közösségi portálokat használók aránya. A 18 évesnél idősebb népességnek 2005-ben még csak 8 százaléka, 2008-ban pedig már több mint 35 százaléka volt valamelyik közösségi oldal tagja. Kaitlin Villanova, New York-i közösségimédia-kutató szerint ez a modern kor kötögetése, az emberek ezt használják idejük kitöltésére.
Az egyik legnépszerűbb portál, a Facebook közönsége az utóbbi 3 hónapban 50 millióval 250 millióra szaporodott. Az oldalon 300 ezer cég van jelen valamilyen formában, hiszen a leggyorsabban bővülő tagsági szegmenst a 35 évnél idősebbek alkotják, s ez a réteg rendelkezik az egyik legjelentősebb vásárlóerővel.