Amerikát a netes keresések és a közösségi média tanusága szerint kevés dolog érdekli ma jobban, mint a hazánkat ért környezeti katasztrófa (ami a "toxic sludge hungary" kifejezéssel szerepel az angolszász weben). A ranglistán az első helyen a "gap logo" kifejezés áll, ami a ruhamárka állítólagos új emblémája körül kialakult pletykák népszerűségére utal, második egy szokatlan kosárgyőzelem (az európai Barcelona megverte a Lakers csapatát) körüli hajcihő, s a következő téma is kosaras (egy Jabari Brown nevű játékos átigazolása). A magyar helyzet előtt találjuk még Sharron Angle nevadai republikánus képviselő nevét, akit a muszlimok elleni szélsőséges kirohanásai miatt kapott fel az internetes közönség. Az iszapkatasztrófa olyan témákat utasított maga mögé, mint két gyógyszermulti civakodása, egy ifjú amerikai halálát okozó mexikói kalózok, sőt egy kínai ufóészlelés is a lista kevesebb figyelmet jelző helyén szerepel.
A Google Trends jelenleg kétféle listát jelenít meg címoldalán, ezek közül csak az egyikben jelent meg hazánk. A legtöbb keresést kiváltó kifejezések között (Hot Searches) nem szereplünk - itt jellemzően az amerikaiakat érdeklő belföldi témák jelennek meg. A hazánk iránti megnövekedett érdeklődést a másik lista mutatja, amely Hot Topics (forró témák) címen jelenik meg, s amely a hírekben és közösségi médiában legtöbb említést kiváltó kifejezéseket méri.
A hatalmas érdeklődés minden bizonnyal annak is köszönhető, hogy a világsajtó jelentős terjedelemben foglalkozik az ajkai vörösiszap-katasztrófával. Mint arról korábban írtunk, szinte minden újság, rádió és tévécsatorna beszámolt az ipari baleset következményeiről, még az al-Dzsazíra arab hírtévé is foglalkozott azzal, hogy a katasztrófát okozó tározót üzemeltető cég nem vállalja a felelősséget az ipari balesetért.