A Google csütörtökön közétette idei Zeitgeist-adatait, amely az év legnépszerűbb keresőszavait, az internetezőket leginkább érdeklő hírességeket tartalmazza. A keresőóriás a globális trendeket megjelenítő lista mellett mellett országonkénti szűrésben is kiadja az adatbázist. A lista elárulja, hogy az internetezőknek kik voltak a kedvenc hírességeik, melyek voltak az év leglényegesebb eseményei, és mely tévéműsorok mozgatták meg leginkább az embereket. Hogy ne csak az örök klasszikusok jelenjenek meg, a Google Zeitgeist tartalmazza a leggyorsabban növekvő keresések listáját is. Ebben a kategóriában azok a kifejezések vezetik a listát, melyeknél a leadott keresések száma a leggyorsabban és a legtöbbet növekedett, azaz ami rövid idő alatt nagyon megragadta az emberek fgyelmét.
A globálisan leggyorsabb növekedést elérő keresőszavak listáját a net-celeb Rebecca Black vezeti, őt követi a Google újdonsága, a Google+, a harmadik helyet pedig Ryan Dunn, a Jackass című tévéműsor idén nyáron autóbalesetben elhunyt szereplője foglalja el. A felmérés szerint a magyar internetezők figyelme az idén kiugró mértékben a valóságshow-k és egy online játék felé fordult: legtöbben az Éden Hotelre, a Való Világra és a Kapi Hospitalra kattintottak. Míg az előbbi kettő nem szorul magyarázatra, a Kapi Hostpital igen. A netezők egy böngészőben futó orvosos játékkal ütötték el az idejüket, úgy hogy ez az éves toplistában is meglátszik. A lista negyedik helyén a Csillag születik tehetségkutató található, az ötödik helyet azonban már a Nemzeti Adó- és Vámhivatal áll.
A hírességekre irányuló leggyorsabb növekedést elérő keresések listáját Magyarországon a Való Világ 5 sztárja, Seherezádé vezeti, míg világviszonylatban Rebecca Black. A hazai listán előkelő helyet foglal el a valóságshow-hős Alekosz is, a világon a harmadik helyet Pippa Middleton foglalja el. A tízes listán azonban már helyet kapott Oszama bin Laden idén elhunyt terroristavezér, Charlie Sheen és Steve Jobs is. A televíziós programok közül az Odaát című sorozatra, a Való Világra című műsorra kerestek a legtöbben a hazai internetezők.