Justine Ezarik hitetlenkedve nyitotta ki az első iPhone-nal töltött hónap után kézhez kapott telefonszámlát, amelyet az AT&T - a készülék egyetlen amerikai forgalmazója - egy dobozban postázott ki neki - adta hírül a USA Today. A grafikai tervezőként dolgozó Ezarik egy háromszáz oldalas dokumentumot kapott, amely elmondása szerint minden egyes internetcsatlakozásról és SMS-ről részletes forgalmi adatokat közölt vele.
A hölgy videón is megörökítette a számla kibontását, amelyet az iPhone-reklámok zenéjével illusztrált, és a végén egy felirattal kéri meg a szolgáltatót: "Használj elektronikus számlázást - és ments meg egy erdőt!" A fizetendő összeg egyébként 257 dollár (több mint 47 ezer forint) volt, de az iPhone-felhasználók havidíja egyébként is legalább 60 dollár, vagyis ha egy percet sem beszéltek, akkor is legalább 11 ezer forintot kell leszurkolniuk minden hónapban az AT&T-nek.
Justine Ezarik kibontja a telefonszámlát
Ezarik a blogján (http://www.tastyblogsnack.com/) azzal magyarázta a rengeteg, főleg sms-ezését dokumentáló számlaoldalt, hogy nap mint nap használja a Twitter sms-es üzenőszolgáltatását, és a Facebook közösségi oldalon is mobilról figyeli az eseményeket. Más is kapott azonban vaskos telefonszámlát: az Ars Technika szerkesztői egy 52 oldalas küldeményről számoltak be, és egy ohiói férfi is ugyanilyen hosszú kimutatást kapott, mint ahogy valószínűleg sokan az AT&T aktívan sms-ezgető ügyfelei közül.
A cég azzal magyarázta a gigantikus méretű telefonszámlákat, hogy nem akarták előre eldönteni az ügyfelek helyett, kérnek-e részletes információkat - ezért biztos, ami biztos alapon mindent megküldtek nekik. Természetesen a számlarészletezést le lehet mondani a szolgáltatónál. Az AT&T váratlan húzását viszont egyszerűen röhejesnek találták az iPhone-felhasználók, és az elemzők is osztják a véleményt, hogy a kéretlen részletes számla nem csak a magasabb papírköltség miatt okozhat veszteséget a cégnek.