Július elsejétől Budapesten és huszonhat magyarországi településen indul útjára az az új szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a járművek automatikusan megvásárolják a parkolójegyet maguknak, így a vezetőnek nem kell aprópénzt dobálnia az automatába, vagy mobiltelefonon aktiválni a parkolást.
Magának vesz parkolójegyet az autó
Segítségével a sofőrnek csak minimális mértékben kell foglalkoznia a parkolóhelyekért történő fizetéssel: a járműbe telepített rendszer megállás után automatikusan rákérdez arra, hogy indítson-e fizetős parkolást. Ezt egyetlen gombnyomással elvégezhetjük, amikor pedig elhajtunk a parkolóhelyről, a gyújtás ráadásakor leállítja a virtuális parkolóórát. A szolgáltatás csak olyan járművekről érhető el, amelyeket járműkövetési rendszerrel, azaz beépített GPS-szel és mobilinternetes kapcsolatot biztosító berendezéssel láttak el.
A szolgáltatást a műholdas járműkövető szolgáltatásokat működtető Secret Control GPS Kft. és a mobiltelefonos fizetési megoldásokat nyújtó Eme Zrt. üzemelteti majd. A Secret Control GPS szóvivője az [origo]-nak elmondta, hogy másfél éves éles tesztelés előzte meg az új szolgáltatás beindítását, amelyet a cég várakozásai szerint elsősorban járműflottákat működtető cégek fognak használni, de magánszemélyek részére is elérhető.
Csak a parkolás miatt nem éri meg beszereltetni
Azt a vállalat sem tartja gazdaságosnak, hogy valaki csak a kényelmesebb parkolás érdekében szereltessen autójába ilyen, legalább harminc-negyvenezer forintba kerülő eszközt, de ha a védelem vagy a flottamenedzsment biztosítása érdekében már van járműkövető rendszer az autóban, akkor kifizetődő lehet használni a szolgáltatást - mondta el az [origo]-nak Szász János, a Secret Control GPS szóvivője.
Ezekben a városokban indul be júliustól a szolgáltatás
A parkolójegyek automatikus megvételét biztosító rendszerre ötszáz forintos havidíj ellenében lehet majd előfizetni, emellett a parkolások alapdíjára parkolásonként 99 forintos kényelmi díjat számítanak fel. A parkolás díját utólag vagy előre feltöltött egyenlegből lehet rendezni. A cég szerint a legnehezebb feladat a parkolási rendszerek közötti automatikus kommunikáció megoldása volt, a rendszer a műholdakra való rálátást gátló szűk utcákban is működőképes. Mivel a parkoló autó hollétét és a parkolás időtartamát elektronikusan tárolják, kizárt a tévedés lehetősége a fejlesztők szerint.