Közleményben ünnepelte magát az MTVA, amely szerint az Itthon vagy! Magyarország, szeretlek! közel három és fél millió nézőt vonzott a képernyők elé – noha ez valójában azok száma, akik legalább egy percet töltöttek a közmédia csatornáin a hétvégén, és nem azoké, akik hosszan ott időztek.
Az Itthon vagy! Magyarország, szeretlek! Szent Mihály napjához kapcsolódó hétvégi programsorozatot a közszolgálati csatornák több mint 20 órás műsorfolyamban mutatták be. „Az M1, Duna és Duna World kétnapos közvetítéseibe közel három és fél millió fő nézett bele, a legnézettebb a vasárnap esti jelzőtüzek fellobbanásának közvetítése volt. A közvetítések mellett az MTI közel 40 hírrel járult hozzá az esemény sikeréhez" – áll a szövegben.
Valójában a teljes lakosságnál 9 százalékon állt az M1 az elmúlt négy hétvégén, most csak 7,7 százalékot ért el a különlegesen drága műsorfolyammal. A fiatalabb célcsoportban, a reklámozóknak fontos 18-49-es korosztályban 6 százalék volt az elmúlt négy hétvége átlaga, most csak 2,8 százalék figyelte a kiemelt műsorokat.
Valószínűleg a helyszíneken sokan szórakoztak, ezt nem vitatja senki, de televíziós szempontból nem volt siker a hétvége, nemigen volt olyan adás, amikor 250 ezer néző fölé ment volna a nézettség a teljes lakosságban. Az emlegetett "három és fél millió néző" átlagban 185 ezer volt.
Forrás: Nielsen