A két csatorna és az olnine catch-up szolgáltatás megvásárlásával az SPT Networks tovább bővíti magyarországi portfólióját, mely jelenleg az AXN, AXN White és AXN Black lineáris csatornákat, valamint az AXN Now és AXN Player digitális szolgáltatásokat tartalmazza. A tranzakciót a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyása után véglegesítik.
„A hazai televíziós piacon a konszolidáció jelentheti az előrelépést a közepes méretű csatornáknak. A Viasat továbbra is egy nagyon erős brand, csatornái majdnem minden háztartásban elérhetők Magyarországon" – mondta Szabó András, a Viasat Hungária Zrt. vezérigazgatója.
A felvásárlást követően az SPT Networks portfóliója 6,4%-os közönségarányra emelkedik a kereskedelmileg fontos 18-49 éves célcsoportban Magyarországon, ezzel a hazai piac negyedik legnagyobb kábel-műhold-többcsatornás szereplője lesz.
A VIASAT3 kínálatában olyan filmek, sorozatok és saját gyártású produkciók szerepelnek, mint Az ördög Pradát visel, a Harry Potter sorozat filmjei, a Feketelista, vagy A SHIELD ügynökei. A csatorna népszerű a 18-39 éves női célcsoport körében. A VIASAT6 inkább a fiatal férfiakat célozza meg olyan népszerű filmekkel, akció- és vígjátéksorozatokkal, mint a Bates Motel, az Amerikai Horror Story, illetve a Fűrész-filmek. Mindkét csatorna elérhető a legtöbb magyarországi kábelszolgáltató kínálatában. A VIASAT3 és a VIASAT6 reklámidejét az Atmedia értékesíti.
Az MTG további három csatornája, a reklámoktól mentes Viasat Explore, Viasat History és Viasat Nature nem része a megállapodásnak, és a disztribúciós partnereken keresztül a jövőben is elérhetők lesznek a magyar nézők számára.