Mai Médialiftünkben a Duna TV két műsorral is szerepel, ám az egyik felfelé, a másik lefelé tart.
Június 17-én A hegyi doktor volt a nemzeti főadó legnézettebb műsora,
378 ezren figyelték, címszereplője, Hans Sigl ezért kapta a zöld nyilat. A német sorozat ráadásul nemcsak az esti sávban ment jól – a Duna TV a végéig tartotta magát, utána mentek csak fölé a kisebb adók –, de délelőtt is, a széria idején a közmédiát nézték a legnagyobb arányban.
A saját gyártású Balatoni nyár már kevésbé teljesített jól, az Emlékezz Reina! vagy A vihar című sorozatokra inkább voltak vevők a nézők, sőt ebben az idősávban a Cool és a Viasat3 is jobbára a Duna TV fölött volt. A műsor végül 4,6 százalékos közönségaránnyal zárt, egyik vezetőjének, Sipos Dávid Günthernek jár a piros nyíl.
Este
a TV2 a Jóban Rosszban végéig tartotta magát,
onnantól viszont megtörhetetlen volt az RTL Klub egyeduralma, még a kicsivel éjfél előtt indult Grace klinika is 13,7 százalékos közönségarányt tudott hozni. Mutatjuk a napszakos grafikonokat, nézze meg, a nap folyamán hogyan alakult a közönségarány:
Alább láthatók azok a csatornák is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. A napot az RTL Klub nyerte,
a Duna TV 5,3 százalékkal ékelődött be a Cool és a Film+ közé.
Az M1 a Viasat3-mal, a Nickelodeon pedig a Comedy Centrallal teljesített egy szinten, utóbbi két csatorna áll holtversenyben a tízes lista végén.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.