Mai Médialiftünkben felfelé megy David Boreanaz, mivel a Dr. Csont szépen ment a Coolon a 18–49-es célcsoportban, a csatorna a TV2-t is megelőzte az aktuális epizód ideje alatt – 112 ezer ilyen korú néző figyelte az eseményeket. A krimi a kilencedik legnépszerűbb műsor volt, a csatorna kínálatából A mentalista a tizenegyedik helyet szerezte meg.
Lefelé tart viszont a TV2 sorozatának teljesítménye miatt Pikali Gerda – a Jóban Rosszban nem rúg labdába az RTL Klub kínálatával szemben. Az Éjjel-nappal Budapest 21,9 százalékot ért el a vizsgált célcsoportban, a rivális sorozat pedig 14,1 százalékot.
Zöld nyilat kap Józan László, mivel a Barátok közt megnyerte a napot, a 18–49-es célcsoportban a nap legnézettebb műsora lett 348 ezer nézővel. Az Éjjel-nappal Budapest-re 317 ezren, a Fókusz-ra 269 ezren, a Castle aktuális epizódjára pedig 230 ezren voltak kíváncsiak.
Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult az este:
A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen 12,5 százalékkal, a második helyen a TV2 áll 8,3 százalékkal. A dobogóra felfért a Cool 5 százalékkal, a középmezőnyben pedig ott van a Viasat3, a F3 és a Comedy Central a vizsgált célcsoportban. A toplistát a Duna TV és az RTL II zárja.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.