A Szulejmán a nap harmadik legnézettebb műsora lett, viszont a legmagasabb esti közönségarányt hozta, az éppen tévézők 23,8 százaléka választotta a török sorozatot – címszereplője, Halit Ergenc ezért megy felfelé a mai Médialiftben.
A Duna TV-n a Munkaügyek zárt este a legrosszabb eredménnyel,
csupán 1 százalékos közönségarányt produkált, Fodor Annamária tehát korántsem a külsejére kapta a piros nyilat. Mutatjuk grafikonon is, hogy a főbb csatornáknál miként alakult az este:
Az ábrán az M3 nem szerepel, a Nielsen mérései szerint azonban jól ment ott a Hegyi Barbarát is felvonultató Kisváros, a 2,3 százalékos napi csatornaátlaghoz képest a két epizód közül a népszerűbb 5,1 százalékot hozott.
A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte,
de a napi átlagos közönségarányt tekintve nem olyan sokkal, 0,7 százalékponttal győzte csak le a TV2-t. A Duna TV 6,6 százalékkal lett a harmadik, és az M1 is jó eredményt ért el, bekúszott a Cool és a Film+ közé az ötödik pozícióba. A Film+ egy hajszállal előzte meg az ATV-t, a tízes toplistát a Super TV2 zárta.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.