A Discovery már elkelt, az Atlantisért pedig nem kevesebb mint 21 múzeum áll versenyben. A NASA egyébként a korábbi 40 millió dollárról 30 millióra csökkentette a gépek árát. Ennek az összegnek a nagyobb része a szállítási költség teszi ki. Az űrrepülőgépeket ugyanis egy speciális Boeing 747-es géppel kell szállítani, méghozzá félig tele tankkal, ezért útközben többször le kell szállni üzemanyagért.
Úton az Atlantis - hamarosan nem a floridai Kennedy Űrközpontba, hanem egy múzeumba szállítják (NASA)
Egyéb költségek is felmerülnek: közel 80 millió dollárba kerül egy-egy űrrepülőgép kiállítása. A washingtoni Repülési és Űrhajózási Múzeum kapja a Discoveryt, és az Enterprise űrrepülőgép helyén állítják ki. Az Enterprise sosem járt a világűrben, mindössze egy a valódival teljesen megegyező modell. Az Atlantist jelenleg még tartalék űrrepülőgépként felkészítik, hátha szükség lesz rá a két hátralévő küldetés során - utána viszont végkép befejezi pályafutását.
Az eddigi legrészletesebb videó az űrrepülőgép átvizsgálásáról a start előtt (NASA)