Ez a világ legkirályabb állása - mondta jelenlegi pozíciójáról Bill Wright, a Royal Caribbean hajótársaság legújabb büszkesége, az Oasis of the Seas első kapitánya, aki floridai állomáshelyére vezette a gyárból a monstrumot. A kapitány a USA Today című lapnak adott interjújában elmondta, hogy eddigi karrierje csúcsát jelenti a megbízatás, igaz csak rövid ideig, mert rövidesen vissza kell térnie a társaság egyik vezető irodai pozíciójába, ugyanis a tengerész a teljes, 21 óceánjáróból álló flotta irányítását végzi.
Nézzen további képeket a hajóról a fotóra kattintva!
Wright eddig az társaság összes hajóján dolgozott már kapitányként és az Oasis of the Seas kormányánál jövő év januárjáig marad, utána átadja helyét utódjának. 2010 végén bocsátják vízre a társaság legújabb, még a mostaninál is nagyobb hajóját, az Allure of the Seas-t, de Wright szerint ezt már nem ő irányítja első útján.
Az Oasis of the Seas kapitánya
Az első kihajózás óta a kapitány nem győzi dicsérni a hajót. Hihetetlenül könnyű irányítani és a stabilitása is kiváló, egyetlen apró hiba, - amit nem is vártam a világ legnagyobb hajójától - hogy amikor szembeszélben halad, a vártnál nagyobb mértékben veszít sebességéből. Ebből persze az utasok aligha érzékelnek valamit.
Az Oasis irányítópultja olyan mint egy pilótafülke, a hajó összes navigációs berendezését egyetlen ember képes irányítani egy kezelőpanelről. Ezt az irányítási rendszert 1999 óta alkalmazza a Royal Caribbean, és az akkor útjára indított Voyager-osztályú hajókon vezették be először. Az Oasis kapitányi hídja ugyan szélesebb és nagyobb mint a korábbi hajóké, de a monstrum kezelése jóval egyszerűbbé vált - mondta Wright.
A galériáért kattintson a képre!
Technológiai szempontból valószínűleg ez a világ legkorszerűbb hajója jelenleg, nem létezik könnyebben manőverezhető óceánjáró - mondta a kapitány egy a hajó fedélzetén tartott sajtótájékoztatón, ahol az Oasis of the Seas-t a Star Trek sorozat űrhajójához, Starship Enterprise-hoz hasonlította. A másik újítás, hogy a hajó egy külön biztonsági központtal is rendelkezik, amelyet vészhelyzet esetén teljesen le lehet választani navigációs vezérlésétől, a kapitányi hídtól. Erre azért van szükség, hogy a hajó közvetlen irányításával foglalkozó tisztek figyelmét ne terelje el más feladat.
A hajó hihetetlen méreteit jól érzékelteti a rendelkezésre álló 18 mentőtutaj is, amelyek mindegyike 370 utas szállítására képes. Ezek a mentőkabinok szintén a legmodernebbek a műfajban. A katamarán (kéttestű) kialakítású hajók mindegyikét két motorral szerelték fel, a hajóval közös kommunikációs rendszere van sőt ez az első mentőhajó, amin még vécé is van.
Az utasok két szinten foglalnak majd helyet vészhelyzet esetén és a padlón, illetve műanyag székeken ülnek majd. Ez az elrendezés kevéssé tűnik komfortosnak, de egy mentőhajónál nem ez az elsődleges szempont.
Érdekes módon az Amerikai Parti Őrség előírásai szerint minden mentőhajónak rendelkeznie kell evezőkkel, így ezek az Oasis of the Seas mentőhajóiról sem hiányoznak, igaz inkább csak dekoratívak, mint hasznosak. A mentőhajókat szellőzőkkel is ellátták, ami a meleg karibi időjárásban nélkülözhetetlen lehet vészhelyzetkor és van külön rész hordágyak elhelyezésére is. A mentőhajókon utazó utasok számára három napra elegendő víz és keksz áll rendelkezésre.