A német cég legfőbb versenytársa, a KLM (az Air France-KLM szövetség tagja) tavaly már végzett próbarepüléseket bioüzemanyaggal, s terveik szerint már jövőre ilyen keverékkel járnak majd a gépek. Az amerikai Continental Airlines - amely a United Airlines céggel egyesülve hamarosan a világ legnagyobb légicége lesz - szintén kipróbálta a repülést biológiai úton előállított üzemanyaggal.
A légiközlekedés a globális széndioxid-kibocsátás 2-4 százalékát adja. Becslések szerint 2050-ben az ágazat kibocsátása elérheti a 2,4 milliárd tonnát, ami a jelenlegi mennyiség négyszerese.
Az Európai Bizottság 2012-től a légitársaságokra is kiterjesztette a széndioxid kvóta kereskedelmére vonatkozó rendszert. A kvótán felül szennyező anyagot kibocsátó légicégeknek ugyanúgy a szabadpiacon kell majd többletengedélyeket vásárolniuk az európai rendszerben lévő bármely vállalattól, mint eddig is az iparvállalatoknak. Ez egyebek mellett azt jelenti, hogy a kevesebb kerozint használó légitársaságoknak kevesebb engedélyt kell venniük.