Az eset, amelyet a Polgári Légiközlekedési Hatóság hozott nyilvánosságra, augusztusban történt egy nagy távolságot repülő járat fedélzetén, két órával a felszállás után.
A Polgári Légiközlekedési Hatóság jelentéséből kiderült, hogy az A330-as Airbus kapitánya és másodpilótája megállapodott abban, hogy felváltva rövideket szunyálnak, de aztán egyikük arra riadt föl, hogy a másik is javában durmol, a vezetést pedig az automatika végzi, éberen.
A Légiközlekedési Hatóság nem köteles felfedni a légitársaság nevét, de a hírügynökség kérésére statisztikát közöltek arról, milyen gyakorisággal történtek hasonló esetek az elmúlt két évben.
A törvény szerint a pilótáknak minden egyes esetet jelenteniük kell, ami veszélyeztetheti a repülés biztonságát. Persze ilyen helyzetben, amikor úgymond mindketten sárosak, nagyobb az eshetősége annak, hogy az ügyet titokban tartják. A Légiközlekedési Hatóság viszont arra szólítja fel a légitársaságok alkalmazottait, hogy tárjanak fel minden olyan esetet, amely veszélyezteti a repülést.
A szóvívó szerint az Egyesült Királyságban évente körülbelül 1 millió járatot indítanak, ehhez képest két éven belül ez volt az egyetlen eset, amelyre fény derült. Azt is hozzátette, nem valószínű, hogy az az incidens miatt felelősségre vonják a pilótákat.
A pilóták túlterhelését vizsgáló tanulmány szerint a repülőgép-vezetők 45 százalékánál fedezhető fel a krónikusfáradtság-szindróma, és a tendencia az utóbbi időben aggasztóan nő.
A tanulmány szerint a pilóták 20 százaléka úgy véli, teljesítményük hetente legalább egyszer jelentősen csökken a túlterheltség miatt, ami veszélyeztetheti a repülés biztonságát.