Sokkoló képek járták be a világsajtót a British Airways gépéről, amelynek hajtóműve kedden a Las Vegas-i repülőtér futópályáján kigyulladt, és füstbe borult. Az utasokat gyorsan evakuálták,
a személyzet pedig profi módon tette a dolgát,
hogy mindenki minél gyorsabban elhagyja a fedélzetet. A pánik ellenére a 172 emberből mindössze 14-et kellett kórházba vinni kisebb sérülésekkel, amelyeket a repülő elhagyásakor szereztek.
A személyzet felkészültsége ellenére azonban jó adag szerencse is kellett ahhoz, hogy ne történjen nagyobb baj. Az ITV News értesülése szerint ugyanis a Boeing 777-200-as gépnek két vészcsúszdáját sem sikerült kinyitni.
A London-Gatwickbe tartó járatnak helyi idő szerint délután 4.05-kor kellett volna felszállnia a 7-es futópályán. A jelenlegi feltételezések szerint a gép 145 km/h-val gurult már a betonon, amikor a felszállást megszakították a pilóták. Ez körülbelül a fele a felemelkedéshez szükséges sebességnek.
Az utasok egy nagy csattanást halottak a baloldali hajtómű felől, a repülő pedig lefékezett. Ezt követően
hatalmas forróság volt, ami leolvasztott néhány utastéri ablakot.
Ezen keresztül füst áramlott be a fedélzetre – írja az Aviation Herald. Az utasok pánikba estek, többen sikoltoztak, és lökdösődni kezdtek.
A kapitány 4.13-kor jelentett vészhelyzetet, és tűzoltókat kért a toronytól. Kevesebb mint egy perc múlva ismét hívta a tornyot, közölve, hogy a gépet kiürítik. 4.18-ra a repülő üres volt, és a tüzet eloltották.
Az evakuálás mintaszerű volt, de szerencsés is. A Guardian egyik újságírója, aki a gépen tartózkodott, idézte a kapitányt, Chris Henkey-t, aki később az utasoknak azt mondta, hogy
„katasztrofális hajtóműhiba" történt.
Azt is hallotta, amint azt mondja, csak másodpercekre voltak a game overtől, azaz a játék végétől.
A kiürítést ráadásul nehezítette, hogy az ITV News szerint két vészcsúszda nem nyílt ki. Néhány utas az utasítások ellenére a csomagját is magával vitte a gép elhagyásakor.
Szerencsére a járat nem volt tele,
ellenkező esetben nagyobb baj is történhetett volna.
A vizsgálat a baleset körülményeiről hamarosan elkezdődik, azt azonban tudni lehet, hogy a gép a GE Aviation két GE90 hajtóművével volt felszerelve. Ezt több mint 900 Boeing 777-es gépen használják jelenleg, és a világ egyik legmegbízhatóbb hajtóművének tartják.