A kalandvágyó turisták egészen különleges élményben részesülhetnek majd a Madrid-Jivu expresszen: tizenháromezer kilométeren és huszonegy napon át zakatolhatnak az Ibériai-félszigetről Franciaországon, Németországon, Lengyelországon, Fehéroroszországon, Oroszországon és Kazahsztánon át Dél-Kínába.
A Madrid-Jivu pálya már 2014-ben elkészült, csak épp nem személyszállításra használják. Bár az útvonal természetesen kétirányú, a helyzet az, hogy többnyire a Csöcsiang tartományban fekvő
Jivuból (Sanghajtól délre) érkeznek áruval tömött szerelvények Európába.
Jivu ugyanis a világ egyik legnagyobb logisztikai központja.
Ahhoz, hogy a projekt megvalósuljon, arra van szükség, hogy nőjön a járatok száma Kína felé. Az elmúlt két évben ugyanis az új selyemúton 76 járat közlekedett Jivuból Madridba, és mindössze 11 az ellenkező irányba.
Kínából a legkülönfélébb fogyasztási cikkek érkeznek Spanyolországba, Madridból viszont többnyire csak spanyol sonka, víz, bor és olívaolaj utazik a kínai elosztóközpontba. A madridi közlekedési minisztérium szerint
a vasúti transzport tíz nappal gyorsabb, mintha hajókkal szállítanák az árut,
ráadásul olcsóbb és környezetkímélőbb megoldás. És ki tudja, hamarosan talán tényleg néhány személyszállító vagont is rákapcsolnak a tehervonatra.