A motorgyártó üzemben október 9-én állították le átmenetileg a termelést, a cég ezt követően 40-50 fő kölcsönzött munkaerőtől vált meg. Az intézkedés a gyár saját dolgozóit nem érintette. A termelést rövid, néhány napos szünet után újraindították, a motorgyár azóta ugyan csökkentett kapacitással, de folyamatosan dolgozik - mondta az MTI érdeklődésére a szóvivő.
A General Motors európai autógyárait kizárólag a szentgotthárdi gyár látja el középkategóriás, benzinüzemű motorokkal. Az igények kielégítésére Vas megyei üzemben az idén közel 400 ezer erőforrást készítenek. Ebből a szeptemberi sorozatgyártás elindítása óta 1500 darab már az Opel legújabb modellje, az Insignia számára készült el, s még az idén további mintegy 5500 darabot gyártanak.
A szóvivő tájékoztatása szerint jelenleg is "csúcsra jár az alkatrészgyártás" a szentgotthárdi gyárban. A saját motorokhoz szükséges alkatrészeken túlmenően további több százezer megmunkált hengerfej, blokk, főtengely és hajtórúd készül főként Koreai, valamint brazil, és mexikói megrendelésre. Ezeken a területeken a gyár az igények kielégítése céljából három illetve négy műszakos munkarendben folyamatosan üzemelteti a sorokat
A gyár 2006 óta foglalkozik személygépjármű sebességváltók felújításával az Opel részére. Az idén ez a tevékenység is kiváló eredményeket tud felmutatni, hiszen több mint 5000 váltó kerülhet vissza felújítás után, gyári paraméterekkel kereskedelmi forgalomba. Ehhez a közelmúltban a szentgotthárdi cég vezetősége a négy műszak elindításáról döntött.
A szentgotthárdi székhelyű General Motors Powertrain - Magyarország Kft. közel 800 főnek biztosít munkalehetőséget.