Az új vállalathoz már ma is két másik márkanév, a Total Food és az E-food tartozik, és a működés racionalizálását követően ősszel újabb termékek, márkanevek piacra dobását és a vidéki pozíciók megerősítését tervezik - mondta Trunkos András, a United Food vezetője. A Food Express márkanévvel és ügyfeleivel együtt így a United az egyik legnagyobb piaci szereplővé lépett elő, az étel-házhozszállítási piac 40 százalékát kontrollálja majd. A vezérigazgató szerint megtartják a márkanevek önállóságát, ízvilágát és nem kívánnak a minőségből sem alább adni a piaci árverseny miatt.
A márkanevet alig három hete adták el, miután a Food Express termékeit előállító, a Z and S 2000 Kft. tulajdonában lévő, Ercsiben felépített, uniós normák szerinti üzem hitelezését fölmondta a CIB Bank. A pénzintézet a cég által lízingelt járműflotta után fizetendő törlesztés elmaradására hivatkozva, hosszas átütemezési tárgyalások után - a tulajdonosokat is meglepve - döntött az üzem finanszírozásának fölmondásáról. E lépés következményeképpen az 1,7 milliárd forintos beruházásból létrehozott, alig egy éve működő üzem tulajdonjoga a banké lett, a cég pedig működésképtelenné vált, miután a pénzintézet a számláit is zárolta.
A döntés nem járt komoly termeléskieséssel, mert találtak egy kisegítő partnert, akinek a konyhájában továbbra is készülhettek a házhoz szállítandó ételek. Annál inkább visszavetette az ügyfélszámot a cég nehézségei idején a konkurencia támadása és az élelmiszerek áfájának emelése. Tapasztalataik szerint 2007-ben már megtorpant a piac növekedése a megszorítások miatt, és idén már érezhető a visszaesés a vendéglátásban is. A Z and S tavalyi árbevétele mintegy 3,5 milliárd forint volt. A United Food erre az évre 20-25 százalékos árbevétel-növekedést tervez, de ha az új termék és a fejlesztések sikeresek lesznek, akkor 40-50 százalékos növekedés is elképzelhető - mondta Trunkos a Napi Gazdaságnak.