A Gazdasági Versenyhivatal 3 millió forintra büntette az Update Zrt vállalkozást, amely 100 százalékban Schobert Norbert tulajdonában van. A GVH az Update süteményeket reklámozó hirdetések valóságtartalma miatt vizsgálódott.
A termékekről a cég azt állította, hogy testsúlycsökkentő és -megőrző hatásúak, szénhidrátmentes lisztből készülnek, csökkentett szénhidráttartalmúak és cukorbetegeknek ajánlottak. Ezen túlmenően a reklámokban többször szerepelt az "Egészég Világdíj 2009, Norbi Update" felirat is.
A GVH azt a terméket tekintette testsúlycsökkentő vagy -megőrző hatásúnak, amely a forgalmazott süteményekhez képest 30 százalékkal alacsonyabb energiatartalmú. Az Update Zrt. az összehasonlításul egy olyan receptet csatolt, amely nem volt alkalmas az állítás bizonyítására. Ráadásul az sem derült ki, hogy a csatolt budapesti cukrászrecept elfogadható-e, mint egy átlagos sütemény. Az üzletekben megvizsgált termékek egy része magasabb energiatartalmú volt, mint az összehasonlításul vett sütemény, volt, amelyikről nem ismert az energiatartalma, és volt olyan, amelyik ugyan alacsonyabb értékű volt, de nem érte el a 30 százalékos kritériumot.
A szénhidrátmentesség állítása azért nem volt helytálló a GVH szerint, mivel a süteményekhez felhasznált lisztkeverék fele hagyományos liszt, a másik fele egy speciális liszt, de annak harmada is szénhidrátból áll, amelynek egy része felszívódó, a másik része nem felszívódó cukor. Tehát, ha az egész sütemény a speciális lisztből készült volna, akkor sem állt volna meg a szénhidrátmentesség.
A másik állítás, amely a csökkentett szénhidráttartalomra vonatkozott, nem feleltethető meg csak a liszt tartalmával, mivel a termékben például töltelék is lehetett. Az erre vonatkozó állítást pedig az Update Zrt. nem tudta bizonyítani.
A Magyar Cukorbetegek Országos Szövetsége (MACOSZ) és az Update Zrt. között létrejött egy megállapodás, amely szerint a süteményeken feltüntethető a MACOSZ logója. A termékekről állították, hogy cukorbetegeknek is való, ami azt a látszatot kelti, mint ha diabetikus termékről lenne szó, pedig erre külön kormányrendelet vonatkozik, amelynek a cég nem tett eleget.
Az Update termékeken és a reklámokon feltüntetett "Egészség Világdíj 2009, Norbi Update" felirat pedig azért megtévesztő, mivel a valójában megkapott díjat "DrNatura Egészség Világdíjnak" hívják. A GVH szerint a rövidített felirat vonzóbb, mint az eredeti, ezért használta így a cég. A díjat egyébként egyetlen egyszer osztották ki és azt nem az Update-rendszer, hanem személy szerint Schobert Norbert kapta.
A GVH a fentieken túl azért büntette 3 millió forintra az Update Zrt-t, mert korábban már kapott büntetést hasonló okból, valamint a reklámozás jellege miatt sok emberhez eljutott. Enyhítő körülményként számította viszont a hatóság, hogy a cég nem vitatta, hogy hibákat követtek volna el, valamint nyilatkozatott tett, hogy módosítja a kereskedelmi kommunikációját.