A főváros hat éve nem változtatott a taxitarifákon, pedig a költségek emelkedtek, ezért egyeztetések vannak az áremelésről - mondta az [origo]-nak Somlyódy Csaba, a Fővárosi Önkormányzat gazdasági bizottságának elnöke.
Az áremelésre már minden érintett cég és szakmai szervezet tett javaslatot. A taxis cégek érdekeit képviselő Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara a 600 forintos alapdíjemelést tartja elfogadhatónak. Hasonló véleményen vannak a nagyobb forgalmat lebonyolító cégek vezetői is - közölte Somlyódy Csaba.
A Fővárosi Önkormányzat gazdasági bizottságának elnöke elmondta, hogy az eddigi hírekkel ellentétben nem kell drasztikus áremeléstől tartani a nyári szezontól, mert akkor a fővárosiak többsége sokkal kevesebbszer tudná ezt a szolgáltatást igénybe venni. Így olyan új alapdíjemelést tartanak elképzelhetőnek, amelyet a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség is támogat.
Jelenleg a kiállás, azaz az alapdíj 300 forint, míg egy kilométerért maximum 240 forintot kérhetnek el a cégek. Az emelt díjas szállítás legmagasabb határa 420 forint, míg kilométerenként 336 forintba kerülhet az éjszakai fuvar.
A taxis társaságok már a maximum árakon kényszerülnek lebonyolítani a fuvarokat, mert ebben az évben is emelkedtek a sofőrök autóinak a biztosításai, a benzin és a gépkocsik lízingdíja - magyarázta az áremelés szükségességét a 6x6 Taxi üzletág-igazgatója.
Lengyel Sándor az [origo]-nak kiszámolta, hogy amennyiben a közgyűlés elfogadja az alapdíj-áremelést, akkor egy 2000 forintos fuvarért júniustól 2300 forintot kell fizetni, ami 15 százalékos áremelkedést jelent.
Az alapdíjemelés ellenére sem drágulnak a Főtaxi árai - mondta Garamszegi Miklós vezérigazgató, aki ugyancsak a 600 forintos tarifát tartja elfogadhatónak.
Horváth Pál, a Rádiótaxi vezetője szerint sürgősen rendezni kell a díjakat, mert azok nemcsak alacsonyak, de nem alkalmazhatók. Budapesten a szabályok alapján pillanatnyilag többe kerül ugyanis, ha valaki az utcán int le egy taxit, mint ha telefonon kérne kocsit. A Rádiótaxi vezetője szerint az alapdíjat a duplájára, 600 forintra kellene emelni, míg a kilométerárakat az infláció mértékével megegyezően 7,9 százalékkal, hogy a mostani dugóban is megérje taxizni.
Az ugyancsak a tarifaemelésért küzdő Hallotaxi képviselője, Majercsik Zoltán szerint az ezerforintos kiszállási díjmaximum lenne elfogadható. A kilométerdíjat viszont meghagynák 240 forinton, a 48 forintos percdíjat pedig száz forintra emelnék.