Erről a miniszter a volán szakszervezetek képviselőivel folytatott megbeszélésen beszélt a hét elején - tájékoztatott Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke.
A szakszervezeti tömörülések (Autóbusz-közlekedésben Dolgozók Uniója, Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége, Liga Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége) vezetői a várható privatizációról és a béremelésről tárgyaltak a kancelláriaminiszterrel, amit azért kezdeményeztek, mert szerintük a privatizációs szándék bizonytalanná teszi a munkáltatókat és a munkavállalókat. A szakszervezetek ellenzik a magánkézbe adást és az állami szerepvállalás csökkenését - mondta el Horváth László.
Hozzátette: a cégek szervezetten működnek, gazdálkodásuk viszonylag stabil. Számos EU-s országban a tömegközlekedés többségi állami tulajdonban van, és az állam komoly szerepet vállal a finanszírozásában.
A kancelláriaminiszter a megbeszélésen kijelentette: az állam nem vonulhat ki teljesen a szolgáltatásból, bármilyen tulajdonosi szerkezetben működik a közösségi közlekedés. Privatizáció esetén elemezni kell az állami szerepvállalás mértékét, a közszolgáltatási szerződés tartalmát, valamint a finanszírozás kérdését.
A megbeszélésen elhangzott: az érdekvédők szerint a volános béreket fel kell zárkóztatni a nemzetgazdasági átlag szintjére. Kiss Péter erre úgy válaszolt: ésszerű létszámgazdálkodás mellett a jó munkaerő kiemelt bérezését tartja megfelelő megoldásnak.