A válság híreit itt olvashatja!
Sok taxis a legmagasabb árkategóriát alkalmazza, mások azonban a 300 forintos alapdíj és a 240 forintos nappali, illetve a 336 forintos éjszakai kilométerdíj alá ígérnek akciós áraikkal.
A Minimobil jóval a 40 százalékos fővárosi átlag feletti kihasználtságot tud elérni. A 60-65 százalékot a 168 forintos kilométerenkénti díjnak köszönhetik, de szerepet játszik az is, hogy nem bővítik járműveik számát. Bakucz József, a cég tulajdonosa elmondta, hogy tavaly 130 millió forint forgalom mellett 11,3 millió nyereséget termelt a vállalakozása.
A hatékonyságot a rendkívül célzott reklámköltéssel érik el, igaz, viszonylag sokat költenek a erre a tevékenységre. Szeptemberre 4 millió forintot terveztek a hirdetésre, ami magasnak számít a piacon, főleg amellett, hogy decemberben egyáltalán nem szükséges a reklámozás.
A Taxi 2000 4 forinttal a Minimobil alá ígért, míg a Rádió Taxi fix tarifával kísérletezik. Céljuk főleg a hétvégén szórakozni induló fiatalok. Horváth Csaba, a társaság vezetője szerint jó lépés volt a 2777 forintos tarifa bevezetése, de a forgalomnövekedés eredményeiről még korainak tartotta nyilatkozni.
A Főtaxi sem akar lemaradni. A talán legintenzívebben reklámozó cég nyáron több kedvezményes akciót is előkészít. Hausz Gyula ügyvezető igazgató nem árult el részleteket, de szerinte semmiképp sem mennek az önköltségi szint alá. (A reklámköltésről és eredményeiről nem nyilatkozott a cég.)
Orbán Lajos, a 6x6 Taxi ügyvezető igazgatója és Sipeki József, a Tele5 Taxi ügyvezetője is szkeptikusan nyilatkozott az akciókról. Szerintük az ilyen kedvezményt adó társaságok saját költségeiket sem tudják fedezni. Sipeki szerint az árak már így is pengeélen táncolnak, ezért 500-600 forintos alapdíjat és 200 forintos nappali, illetve 260 forintos éjszakai tarifa bevezetésére tesznek javaslatot a városvezetésnek - írja a Napi Gazdaság.