Az Adidas legújabb videójábanban a férfi női egyrészesben ringatózik, sétálgat és büszkén mutogatja a dudort az ágyéktájékán.
Az egyelőre jelenleg nem világos, hogy a férfi transzneműnek, nem binárisnak vagy más szexuális identitásúnak vallja-e magát.
A dél-afrikai tervező, Rich Mnisi új kollekciója, amely a „Legyen a szeretet az örökséged" címet viseli és a júniusi Pride hónap előtt jelent meg, az Adidas honlapja szerint "az önkifejezés, a képzelet és a rendíthetetlen hit ünnepe, hogy a szeretet összeköt".
Riley Gaines női sportaktivista és Nancy Mace republikánus kongresszusi képviselőnő is azok között volt, akik a reklámot a nők megsértéseként titulálták.
Nem értem, hogy a vállalatok miért teszik ezt magukkal. Legalább azt mondhatták volna, hogy a ruha 'uniszex', de nem tették, mert ez a nők eltörléséről szól. A női fürdőruhák nincsenek „dudorral" kiegészítve"
– írta Riley Gaines.
Elég idős vagyok ahhoz, hogy emlékezzem arra, amikor még valóban nők mutatták be a női fürdőruhákat és nem férfiak"
– tweetelte Nancy Mace.
Az Adidas-reklám előtt a Nike kavart nagy port, amiért a transznemű TikTok-sztár Dylan Mulvaney-t márkanagykövetként szerepeltette a női ruházatának eladásában.
A vásárlók válaszul bojkottot fogadtak és azt mondták, Dylan Mulvaney kiválasztása hozzájárul a nők eltörléséhez. A Nike ezt követően úgy reagált a felháborodott vásárlóknak, hogy "legyenek kedvesek, legyenek befogadóak".
A Miller Lite sörgyártó cég is beleállt a nőkbe, a legújabb reklámfilmjében támadta meg vásárlóit.
A reklámot márciusban dobták piacra a Nők Történelmének Hónapja alkalmából. De nem ünnepelt, hanem szidott.
A Miller Lite Ilana Glazer komikust is bevetette, hogy a korábbi sörreklámokat szidja, különösen azokat a hirdetéseket vette célba, amelyekben bikinis nők szerepeltek.
Itt az ideje, hogy a sörök kiengeszteljék a nőket, ezért a Miller Lite ma küldetésbe kezdett, hogy az egész söripart megtisztítsa"
– jelentette ki.