A Disney mesefilmeken szocializálódott generáció még megkaphatta az igazi varázslat élményt a kilencvenes-kétezres évek meséivel, amiket még nem torzított el a woke-kultúra érzékenyítése.
Senki fejében nem fordult meg, hogy szexista, nőgyűlölő, elnyomó, gyarmatosító kultúrát éltető lenne a Pokahontasz, a Tarzan, az Oroszlánkirály vagy a Szépség és a Szörnyeteg, mégis ezek voltak mindenki kedvencei.
A klasszikusokból egyre több élőszereplős film készül, amik már csak nyomokban tartalmazzák magukban a varázslatot, kidesztillálta azt belőlük a progresszív érzékenyítő kultúra, helyette van bennük feminista ideológia, LMBTQ-propaganda, a fehér történelmi szereplőket pedig egyre több esetben írják „nem fehér" színészekre.
Legutóbb a Kis Hableány élőszereplős változata okozott felháborodást, mert Ariel szerepét egy afroamerikai színésznő kapta.
Most pedig a CNN vádolta meg a Disney-t, mert annak új Pán Péter feldolgozása hiába szól a Eltűnt fiúkról – ennek ellenére meglepően sok lány és női színész szerepel benne – szerintük ez sem elég.
A balolali propagandalap egy véleménycikkében
rasszizmussal vádolja a Disney-t, mert szerintük a film nem szerepeltet elég „nem fehér" szereplőt és élteti a kolonialista politikát.
A CNN szerint az új Pán Péter film szerves része a rasszizmus és a kolonializmus, ami megidézi azt a meghaladott attitűdöt, mely szerint Angliában és a Nyugaton a gyarmatokat veszélyes, de izgalmas kalandhelynek tekintették, a gyarmatok embereit pedig sztereotip módon, gyerekesnek mutatja be, szembeállítva őket a birodalmi központ normáival.
Szerintük az új Pán Péter film üzenete ezzel az, hogy a brit gyarmatokra utazva vissza lehet szerezni az elveszett időt és az elveszett fiatalságot.
A CNN újságírója írásában felidézi, hogy a Pán Péter korábbi feldolgozásai is rasszisták, példának hozza az 1924-es verziót, amiben Tiger Lily-t, az indián hercegnőt Anna May Wong kínai-amerikai színésznő játszotta. Szerinte ezzel a szereposztással Hollywood akkor is azt bizonyította, hogy szerintük minden nem fehér ember felcserélhető.
Bár az új Pán Péter film megpróbált progresszív lenni azzal, hogy a Elveszett fiúkról szóló filmben több szerepet is női színész játszik, úgy tűnik, a woke propagandistáknak ez nem elég érzékeny, a filmek terén pedig már úgysem szempont az, hogy élményt, esetleg valamiféle varázslatot adjanak át a nézőknek:
Cél a totális agymosás, ezen a téren pedig úgy tűnik, még a Disney-nek is van hová fejldőnie.