Mint sok más társkereső valóságshowban, a sorozatban is kilenc egyedülálló férfi él egy tengerparti házban, és a szerelmet keresi. De ellentétben sok hasonló felállású amerikai műsorral, a „The Boyfriend” mentes a szexuális tartalomtól. A Variety szerint még a csókjelenetek is „szelídek”.
Semmiben sem különbözik a már ismert valóságshow-któl, amiket korábban láttunk. Az egyetlen dolog, amit furcsának vagy megkérdőjelezhetőnek éreztem, az az volt, hogy míg a heteroszexuális valóságshow-kból már rengeteg volt, addig azonos nemű párokról nagyon kevés, és egyik sem Japánban”
– mondta Taiki, a casting igazgatója, hozzátette: „Nem volt célunk egy különleges műfaj megteremtése”.
A műsor alkotói szerint ez a lényeg. Még ha nem is beszéltek kifejezetten a szexről, a versenyzők megosztották a kamerák előtt a coming out történetüket. A résztvevőket arra bátorították, hogy mélyenszántó beszélgetéseket folytassanak az élet nagy kérdéseiről.
Nem hiszem, hogy ez a műsor 90 fokos változást okozott a közvéleményben, de talán adott egy pillanatot azoknak, akik távol érezték magukat az LMBTQ-emberektől. Rájöhettek, hogy mindenki ugyanúgy küzd, élvezi az életet, barátokat szerez és szerelmes lesz, mint bárki más”
– mondta Durian Lollobrigida, drag queen, aki kommentátorként szerepelt a műsorban. „Ez arra késztetheti őket, hogy azt gondolják: „Hé, ők is pont olyanok, mint mi”.”
A drag queen szerint a jelenléte a műsorban „kulcsfontosságú” volt.
Mivel ez volt Japán első olyan romantikus valóságshow-ja, amelyben férfiak azonos nemű kapcsolatai szerepeltek, kulcsfontosságú volt, hogy valaki ebből a közösségből is ott legyen a stúdióban”
– tette hozzá Durian Lollobrigida.
A Variety azt is megjegyezte, hogy a producerek szándékosan a sokszínűségre helyezték a hangsúlyt, koreai és tajvani származású férfiakat választottak, annak ellenére, hogy Japánban „társadalmi megbélyegzést” kaptak.