A call centerek magyarul telefonos ügyfélszolgálatok. Gyakran találkozunk vele banki, telekommunikációs, biztosítási vagy turisztikai területen. Az itt dolgozók fő feladata a megfelelő információ biztosítása, a vevői reklamációk kezelése, segítségnyújtás, vevő és partner azonosítása. Sok területen erős értékesítési tevékenység is párosulhat a feladathoz.
560 ezer forint elérhető Stuttgartban
A német Personalwirtschaft nevű tanácsadó cég a közelmúltban felmérést végzett a németországi call centerekben dolgozók javadalmazásáról. Az adatok szerint átlagosan évi 27 ezer eurót keres egy alkalmazott, ami hónapra lebontva 2250 eurónak (562 ezer forint) felel meg. A legtöbbet Stuttgartban kínálnak a telefonos ügyfélszolgálatosoknak (2750 eurót, tehát 687 ezer forintot), míg a legkevesebbet keletnémet Mecklenburg-Vorpommern tartományban (1636 euró, tehát 410 ezer forintot). Átlag feletti összegeket lehet még keresni Frankfurtban és Münchenben (2500 eurót - 625 ezer forintot).
Szakértők szerint nagyon jó kommunikációs és empatikus készség, türelem, kitartás, nagyfokú monotónia- és stressztűrő képesség kell a feladat ellátásához.
100-170 ezer forint között: telekom cégek ügyfélszolgálatosai
A magyarországi call centerekben dolgozók keresetéről Balázsy Krisztinát, a Grafton Recruitment munkaerőtoborzó vállalat vezető tanácsadóját kérdeztük.
"Fizetésük nagyon széles sávban mozog. Területtől, nyelvtudástól, szakmai tapasztalattól függ, mekkora keresetre számíthatnak a pályázók. Bruttó 100-170 ezer forintos sávban keresnek bankok, telekommunikációs cégek telefonos ügyfélszolgálatainak dolgozói. A hazai piacra nem kell nyelvtudás, általában termékekről, telefonszámokról, szolgáltatásokról banki műveletekről - például telefonos utalásról- adnak felvilágosítást az érdeklődőknek.
Nemzetközi call center központok: akár 350 ezer forint
Balázsy Krisztina hozzátette, gyakran call centernek nevezik a multinacionális cégek által hazánkban létrehozott szolgáltató központokat, amelyekben központosított formában pénzügyi, informatikai probléma megoldásához, bérszámfejtéshez, könyveléshez kötődik a munka.
"A központok ebben az esetben főleg az európai piacot szolgálják ki, bár van példa több kontinenst is lefedő szolgáltatóra. Itt pályakezdőként 180-200 ezer forintról indul a munkatársak bére. A szakmai ismereteken, szakirányú végzettségen kívül legalább középszintű angoltudással kell rendelkezni, hiszen a munka nyelve minden esetben az angol és nagyon sokszor egy másik idegen nyelvet is kommunikációs szinten kell beszélni. Több éves tapasztalattal 300-350 ezer forintos fizetés is elérhető" nyilatkozta a személyzeti tanácsadó.
Balázsy Krisztina hozzátette, jelenleg pénzügyi háttérrel rendelkező call center munkatársakat keresnek legnagyobb számban.