Angol állásnevek magyarul (5) - IT manager, facility manager, office manager...

Vágólapra másolva!
Angol állásneveket bemutató sorozatunk ötödik részében Marosi Péter, a Gradus Consulting Személyzeti és Vezetői Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója ad definíciót a következő állásnevekre: IT manager, facility manager, office manager, direct marketing executive, brand manager.
Vágólapra másolva!

IT Manager - Informatikai vezető:

Az IT az angol Information Technologies rövidítése, magyarul információ-technológiát jelent. Az IT Manager felelős a vállalat informatikai rendszerének zökkenőmentes működtetéséért és folyamatos fejlesztéséért.

Emellett figyelemmel kíséri az aktuális informatikai megoldásokat, újításokat és ha szükséges, bevezeti azokat. Az informatikai vezető irányítja a vállalati informatikusokból álló csapatát is, akik rendszergazdai, rendszerfelügyeleti és programozási feladatokat látnak el. Az IT Manager általában tagja a cégvezetésnek.

Ilyen pozíciót szakirányú egyetemi diplomával, többéves informatikusi, vezetői gyakorlattal és tárgyalóképes angolnyelv-tudással lehet betölteni. Az elvárások között szerepel továbbá a különböző informatikai rendszerek és programok magas szintű ismerete is. A fizetés cégenként változó, általában bruttó 600.000 és 1.000.000 forint között mozog.

Facility Manager - Üzemeltetési vezető:

Ha egy álláshirdetésben Facility Manager munkatársat keresnek, akkor épület- vagy irodaház-üzemeltetési vezetőre gondolnak. Ez a szakember felelős az adott épület vagy épületek teljes körű üzemeltetéséért és a különböző szolgáltatások (pl. irodabérlet, takarítás) megszervezéséért. Mindennapos kapcsolatban áll az ügyfelekkel, előkészíti az alvállalkozói szerződéseket, felügyeli az üzemeltetésben résztvevő munkatársak tevékenységét.

Felsőfokú közgazdasági és/vagy műszaki végzettséggel, szolgáltatási szektorban (előnyösen ingatlanüzemeltetésben) eltöltött 4-5 éves szakmai múlttal rendelkezik. Ha a tulajdonos külföldi, természetesen az adott idegen nyelv magas szintű ismerete is feltétele az állás betöltésének. Fontos, hogy a jelölt ismerje a magyarországi kereskedelmi, üzleti és ipari ingatlanpiacot, emellett határozott fellépésű legyen és a különféle napi szintű problémákat képes legyen önállóan kezelni. A bérezés cégenként változó, általában bruttó 500-800.000 forint között változik.

Office Manager - Irodavezető:

Az Office Manager megfogalmazás irodavezető munkakört takar. Az irodavezető felelős az iroda zökkenőmentes működéséért, vagyis kezeli a beérkező telefonhívásokat, faxokat, postát, emaileket, beszerzi a szükséges irodai eszközöket, napi kapcsolatban áll a cég partnereivel és az üzemeltetéssel, heti és havi jelentéseket készít a vezetőség részére az aktuális irodai tevékenységről.

Sok esetben kezeli a pénztárat, vagyis a kimenő és beérkező számlaforgalmat, vezetői utasításra megrendeléseket, szerződéseket készít elő, találkozókat szervez. Ha a felsővezetőknek nincs külön asszisztensük, támogatja őket a mindennapos munkában, ha szükséges megszervezi akár az üzleti utakat, szállást foglal.

Irodavezetőt olyan cég is kereshet, amely Magyarországon csak egy-két munkatárssal működik. Ebben az esetben az irodavezető a fent említett feladatok mellett a külföldi vállalat magyarországi képviseletét is ellátja. Az elvárt idegen nyelv tárgyalóképes ismerete elengedhetetlen az állás betöltéséhez.

Az irodavezető felsőfokú végzettséggel (főiskolai diplomával), néhány éves, hasonló területen szerzett szakmai tapasztalattal rendelkezik. Határozott fellépésű, kommunikatív, jó szervező, megbízható, önálló és proaktív. Az irodavezető havi fizetése általában bruttó 250-400.000 forint között van.

Direct Marketing Executive - Direkt marketing munkatárs:

A Direct Marketing (magyarul direkt marketing) olyan eszköz a vállalatok kezében, melynek segítségével közvetlenül kommunikálhatják termékeik vagy szolgáltatásaik értékeit a fogyasztók felé. Ide tartozik a direct mail (DM-levelek) szolgáltatás, mely magában foglalja a szövegírást, a kreatív tervezést, kivitelezést, postázást, válaszok fogadását és elemzését, az adatbázis-építés és menedzsment, a különböző promóciók kialakítása és alkalmazása, az image-kampányok, a telemarketing- és a nyomdai szolgáltatások (pl. kiadványszerkesztés).

Ez a munkakör általában együtt járhat az ügyfélszerzéssel és az ügyfélkapcsolat-tartással is, így az értékesítői gyakorlat és szemléletmód fontos lehet. Minden esetben szükséges a szakirányú felsőfokú végzettség (pl. közgazdász), direkt marketing területen szerzett szakmai gyakorlat, az aktuális piaci trendek ismerete és valamely idegen nyelv tárgyalóképes ismerete.

Brand Manager - Márkamenedzser:

Magyar megfelelője a Márkamenedzser. Ő az a munkatárs, aki a vállalat adott termékét vagy termékeit menedzseli, vagyis megfelelő marketing eszközökkel elősegíti annak eredményesebb értékesítését. Szorosan együttműködik a reklámügynökségekkel, kampányokat dolgoz ki, fogyasztói kutatásokat készíttet és elemzi azokat. Végigkíséri a termék életútját a bevezetéstől kezdődően. Folyamatosan figyeli a piacot, értékeli a verseny- társakat.

Általános elvárás az egyetemi vagy főiskolai diploma (közgazdász), a nemzetközi cégnél szerzett marketing vagy termékmenedzseri tapasztalat, a kiváló idegennyelv-ismeret, a fiatalos, lendületes hozzáállás, kreativitás és az azonosulás az adott termékkel vagy szolgáltatással.

A cég profiljától függően elvárhatja a hirdető cég, hogy azonos szektorból származó szakmai gyakorlattal rendelkezzen a jelentkező. A havi fizetés tapasztalattól függően és cégenként változik, általában bruttó 350-550.000 forint között mozog.

Szerkesztette: Karácsony Zoltán

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!